Poduzetnici većinom ne shvaćaju da prenijeti neku ideju na tržište zahtijeva mnogo više pregovaranja nego što oni sami misle, a u takvim situacijama, gdje nepripremljeni odlaze u pokušaj osvajanja tržišta, dogodi se osobni poraz i neuspjeh vezan uz ono što su namjeravali.
Za početak, potrebno je odrediti žele li dijeliti zasluge sa svojim partnerima ili savjetnicima koji su im pomogli da dođu pred cilj. Nakon toga, trebaju odrediti tko je vlasnik ideje, tko kontrolira cijeli posao jer to će biti bitno ukoliko se dođe do situacije kad dolaze investicije. Primjerice, čak ni Steve Jobs ili Mark Zuckerberg na samom početku nisu znali tko će primati novac pa su se našli u nezgodnim situacijama po dolasku "velikih riba" koje jedva čekaju takve zbunjene novake na tržištu.
Kad se obavi taj naoko lak dio posla, vrijeme je da se odredi broj zaposlenih i njihove zadaće. To mora biti potpuno jasno jer ako ispadne da jedna osoba istodobno dogovara sastanke i programira, teško da će dojam kod investitora biti pozitivan. Mora se znati tko pije, a tko plaća.
Po završetku tih prvih koraka, slijedi targetiranje i jasno objašnjenje zašto su baš određene skupine ciljane, a potom i kako najbolje doći do njih. To podrazumijeva određivanje marketinške strategije i koliko od svega dobivaju zaposleni koji su uključeni u sklapanje poslova ili prodaju proizvoda. Dakle, bitno je odrediti dobivaju li zaposleni postotak od obavljenog posla ili su im primanja fiksno određena.
Svaki od ovih koraka morat će se ispregovarati jer investitori i eventualni upravni odbor kompanije htjet će za što manje dobiti što više. U svakom će se trenutku truditi smanjiti cijenu, umanjiti ovlasti nekog od ljudi tako da na kraju priče moraju razgovarati sa što manje osoba, ipak to olakšava cijeli proces prilikom donošenja odluka.
Kad dođete do te situacije kao poduzetnik, ne činite najčešće četiri greške:
1. Ne dopuštajte da emocije ili ego utječu na vas
2. Pripremite se kao da idete na ispit koji vam život znači
3. Imajte brz i jasan odgovor na svaku situaciju, pa i one najapsurdnije
4. Ne donosite odluke u ime svojih partnera, to na duge staze znači samo loše stvari
Čak ni sve ovo ne garantira da će posao biti sklopljen, kao što ni ukoliko ne bude sve kao što se ovdje savjetuje ne znači da će posao propasti. Ponekad je ideja toliko dobra da su investitori ti koji podilaze svemu samo da ju plasiraju na tržište.
Vijest je preuzeta sa portala ictbusiness.info