Ovih 12 životopisa u nastavku teksta je svojim autorima omogućilo da zapnu za oko poslodavcima kao što su Google, CBC Radio itd.
Naziv za takvu vrstu životopisa koji se već neko vrijeme koristi na internetu je iz engleskog jezika: 'visual CV'.
Jedan izgleda kao filmski plakat, drugi je Facebook profil, treći je topic i odgovori na Google Groups. Jesu li ludo kreativni 'vizualni životopisi' samo gubljenje vremena? Možda, ali ovih 12 je svojim autorima uvelike pomoglo da se zaposle u nekim od najvećih današnjih tvrtki. Tako da 'gubljenje vremena' ovih kreativaca baš i ne spada u tu kategoriju.
Takozvani vizualni, slikovni ili grafički životopisi se koriste otkada je prvi kreativac odlučio da mu je dosta unificiranog formata kojim ne može dokazati potencijalnom poslodavcu svoju kreativnost, snalažljivost i ukratko: genijalnost. Tako je nastao prvi vizualni životopis koji kasnije metamorfozira u video životopis, website životopis i tako dalje, ovisno koji medij koristite za prezentaciju. U našim vijestima i 'Karijeri' smo već i prije objavljivali tekstove o sličnim kreativcima koji su se tako uspjeli proslaviti ili zaposliti.
Općeniti nepisani konsenzus oko vizualnih životopisa je taj da vizualni životopis mora biti prilagođen poslodavcu, tj. kako ćete ga napraviti totalno mora odgovarati poslodavcu, da mu 'zapnete za oko', da vas zapamti odmah kada pogleda vaš životopis.
Ideja: nigdje ne piše da uz svoj normalni životopis ne možete u dokumentu dodati jednu dodatnu stranicu na kraju i u nju postaviti svoj vizualni životopis. No samo ako smatrate da poslodavcu nećete ostaviti neozbiljan dojam ili slično. Ovisi i o poslu za kojeg se prijavljujete.
Vizualni životopis uputno je i koristiti uz naznaku copyright znaka te vašeg imena i prezimena na dnu životopisa, sitnim slovima, ali da ne ometa previše što ste htjeli reći životopisom. Čisto da se ogradite i zaštitite svoje kreativno vlasništvo. I naravno da kod same prijave na oglas nećete slati originalnu .pdf tisak kvalitetu od 40 megabajta, dovoljna je recimo i .jpg slika do maksimalno 1 megabajt. Ukoliko poslodavac želi isprintati taj vaš životopis, da on izgleda dovoljno jasno na A4 listu papira recimo. Ne brkajte grafički portfolio sa vašim radovima i životopis, svrha je ista, ali ideja je totalno drugačija.
Možda najvažnije od svega je to da budete originalni. Kako svi ljudi nisu isti, tako ne bi ni vizualni životopisi trebali biti. Pokušajte ideju za svoj vizualni životopis izvući iz onoga što vas najviše nadahnjuje i najviše potiče vašu kreativnost.
Primjeri koje smo prije spominjali su redom:
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12