Tvrtke svakodnevno traže nove zaposlenike, a u oglasima je označeno više različitih radnih mjesta. Iako mogući kandidati imaju potrebne kvalifikacije, nije pametno prijavljivati se na svaki od ponuđenih položaja.
Dvostruke ili čak trostruke prijave u istoj tvrtki pokazatelj su velike želje da se dobije posao i znak da tvrtka uživa ugled na tržištu rada, piše Huff Post.
Ipak, postoji golema razlika između želje za radom u određenoj tvrtki i nasumičnom prijavljivanju za sve položaje u oglasu. Riječ je o kandidatu koji se očajnički pokušava zaposliti, bez jasne predodžbe o sposobnostima potrebnim za obavljanje stručnih zadataka.
"Pogrešno je predstaviti se kao osoba koja bi radila bilo što. Ljudi koji odlučuju o novim kadrovima ne vole očajnike. Prijavljivanje na 15 različitih položaja u jednoj tvrtki nije znak nužne posvećenosti i ozbiljnosti. Poslodavci misle da se radi o kandidatu koji ne zna što želi i očekuje od menadžmenta da mu pronađe odgovarajuću ulogu", objašnjava savjetnica za razvoj karijere Ashley Watkins.
Prijavljivanje na sve moguće položaje u okviru jedne tvrtke šalje negativnu sliku
Ovakvi su primjeri najočigledniji kod osoba koje se žele zaposliti u medicinskim ustanovama.
"Ne pretjerujem kada kažem da se prijavljuju na 50 različitih položaja. Njihove se prijave ne razmatraju ozbiljno jer nisu usmjerene prema određenom cilju. Više bi imalo smisla prijaviti se na nekoliko različitih položaja u području intenzivne njege ili kućnog liječenja", dodaje Watkins.
Savjetnica kaže da prijavljivanje na sve moguće položaje u okviru jedne tvrtke šalje negativnu sliku o kandidatu.
"Ako su zanimanja i talenti kandidata toliko raznovrsni, postavlja se pitanje u čemu je najbolji. Svestranost je nekada štetna i stvara nemogućnost fokusiranja na povjereni projekt", objašnjava Watkins.
Ako je kandidat neodlučan pri odabiru položaja, trebao bi razmisliti u kojem pravcu želi razvijati karijeru kako bi osigurao stalni napredak.
"Nema smisla prijavljivati se za položaj koji je ispod ili je ekvivalentna onom koju trenutačno zauzima", kaže Watkins.
Postoje izuzeci
Nekada je sasvim u redu prijaviti se na više poslova u istoj tvrtki koji su sličnih obujma i odgovornosti. Ako se širi broj suradnika u određenom odjelu pa tvrtka ima potrebu za većim brojem radnika za obavljanje nekoliko različitih uloga, onda je poželjno poslati više prijava.
"Kada znate da pojedini položaj uključuje nekoliko različitih radnih zadataka, nema puno izbora", kaže Watkins i navodi primjer marketinške agencije koja traži jednu osobu na položaju specijalista i koordinatora:
"Takve prilike nisu savršene i ljudima savjetujem da u prijavi ipak naznače koji im položaj više odgovara", kaže Watkins.
Informacije prije prijave
Ako ima nejasnoća u vezi s položajem koji je ponuđen, razgovor sa zaposlenima je savršen način da se razriješe moguće dileme. Prvi dojam može biti presudan i prije nego što se zakaže intervju jer se može uspostaviti kontakt s osobom koja odlučuje.
"Prijavljivanje putem interneta ne smije biti zamjena za izravan kontakt i građenje mreže mogućih suradnika. Ljudi će radije zaposliti poznatu osobu koja ulijeva povjerenje. Online prijava ne pomaže pri građenju čvrstih poslovnih odnosa i povjerenja", navodi Watkins.
Izravni razgovor s ljudima dočarat će sve motive zbog kojih se kandidat prijavljuje za određeni posao. Isključivo online prijavljivanje pretvara čovjeka u obični formular koji je lišen ljudskih osobina.
"Ništa ne djeluje tako dobro kao izravan razgovor jer pruža mogućnost kandidatima da se predstave u dobrom svjetlu i govore o svojim ciljevima", zaključuje Watkins...
Ovu i slične vijesti pročitajte na index.hr