Ako na toj mreži imate otvoreni profil te želite pronaći posao, postoje neke stvari na koje biste svakako trebali obratiti posebnu pažnju.
Kim Brown je pomoćnica direktora na sveučilištu u Syracuseu, na odjelu za ljudske potencijale. Dobar dio svog radnog vremena Kim provodi tražeći idealne kandidate za posao, i to upravo putem LinkedIn mreže.
S obzirom na iskustvo koje je stekla, Kim je uočila koje su najčešće stvari koje tražitelji posla rade krivo prilikom kreiranja profila na LinkedInu, za Businessinsider je navela koje su to pogreške.
1. Profil vam je pun gramatičkih pogrešaka
Kim ističe kako mnogi korisnici na svom profilu imaju puno gramatičkih pogrešaka, tzv. tipfelera. Pogreške se ponekad mogu uočiti u krivo napisanom imenu kompanije, zvanja, pa čak i vlastita imena. LinkedIn nema ugrađen alat za provjeru gramatičkih pogrešaka, no to ne bi trebao biti problem, smatra Kim. Za to postoje internet pretraživači poput Firefoxa, Chromea, Safarija i sličnih, koji će podcrtati krivo napisane riječi. Kim ističe kako prilikom kreiranja profila na LinkedInu treba biti jednako oprezan, baš kao i pri pisanju životopisa.
2. Nemate profilnu fotografiju
Dodavanje vlastite fotografije na profil može vam biti od velike pomoći jer će vas na jedan svojevrstan način diferencirati od ostalih korisnika te pomoći potencijalnom poslodavcu da stekne o vama vizualan dojam. Čak su i istraživanja potvrdila kako su profili sa fotografijama puno više ‘klikani’ nego oni na kojima nema fotografije korisnika. Neka su istraživanja čak došla do zaključka kako poslodavci puno više vremena provode proučavajući korisničku fotografiju nego navedene kvalifikacije. Što je još gore, ljudi obično pretpostavljaju da je riječ o ružnoj osobi ukoliko na profilu nema fotografije.
3. Imate fotografiju, ali ona nije ‘primjerena’
Nemojte LinkedIn zamijeniti sa Facebookom. U oba se slučaja radi o društvenoj mreži, no sa potpuno različitom svrhom. Stoga fotografija koju imate na LinkedInu ne bi trebala biti jednaka kao i ona koju imate na svom Facebook profilu. Facebook je za osobne fotografije, a LinkedIn za profesionalne, navodi Kim te dodaje kako neki korisnici na svom LinkedIn profilu čak postavljaju link koji direktno vodi na njihov profil na Facebooku. “Nemojte to raditi, najbolje je ta dva profila držati odvojeno”, savjetuje.
4. Niste naveli zvanje
Mnogo korisnika na svom profilu ne navodi stečeno zvanje, odnosno titulu. Primjerice, studenti najčešće imaju napisano samo ‘student’. To je pogrešno, treba točno navesti koje ste zvanje stekli, odnosno što studirate. Isto tako, mnogi imaju navedene stare titule koje više ne vrijede. Primjerice, naveli ste da se direktor marketinga neke kompanije, a više ne radite u toj kompaniji.
5. Povežite se s ljudima preko LinkedIn grupa
Pomalo je čudno slati poruke strancima koje ne poznajete. Ipak, ako ste odlučili nepoznatoj osobi poslati poruku, probajte to preko zajedničke grupe. To će vam pomoći da probijete led, navodi Kim.
6. Nepersonalizirani zahtjevi za dodavanje u mrežu
Kad se želite povezati sa nekim putem LinkedIn mreže, nemojte koristiti samo standardnu poruku koja je tamo prethodno kreirana: “Želim te dodati u svoju profesionalnu mrežu na LinkedInu.” Uzmite malo vremena i napišite nešto osobno, personalizirajte tu poruku, savjetuje Kim. Primatelj će radije prihvatiti vaš poziv i poruka mu neće izgledati poput spama, navodi. Osim toga, nikad nemojte lagati o tome kako poznajete neku osobu. Ljudi će nerado prihvaćati vaše pozive, ukoliko doznaju da su neke od navedenih informacija lažne.
7. S ljudima na LinkedInu u kontakt stupate preko mobitela
LinkedInova mobilna aplikacija se koristi vrlo jednostavno te omogućava da se uz samo jedan klik povežete sa drugim korisnikom, no negativna je strana ta što ne možete prilagoditi svoju poruku. Kim korisnicima savjetuje da za povezivanje koriste isključivo računalo. Osim toga, mogućnost raznih gramatičkih pogrešaka je puno veća preko upisa na mobitelu pa je uvijek najbolje sve aktivnosti na LinkedInu provoditi sa računala na kojem su dostupne sve značajke te mreže.
8. Nemate kreiranu jedinstevnu LinkedIn URL vezu, odnosno web adresu
Korisnici na LinkedInu, osobito profesionalci, uvijek bi trebali imati navedeni link koji će druge osobe iz mreže direktno voditi na njihovu web stranicu. To se vrlo lako može podesiti putem opcija za uređivanje javnog profila.
9. Niste uredili sažetak svog profila, tzv. ‘summary’
Ispunjavanje sažetka je stvar od iznimne važnosti. Naime, to će omogućiti da se vaše ime pojavljuje na vrhu rezultata prilikom pretraživanja. “Sažetak je najvažnija stvar i u njemu je potrebno navesti sve ključne riječi vezane uz posao koji radite, a koje će poslodavcima u potrazi za talentima omogućiti da što lakše dođu do vas”, napominje Kim.
10. Niste ograničili postavke anonimnosti
Ukoliko često proučavate nečiji profil, trebali biste podesiti postavke javnog profila. Naime, svaki korisnik na LinkedInu može vidjeti tko mu je pregledavao profil, no ukoliko ste ograničili postavke za javni profil, informacije o tome čiji ste profil pregledavali više neće biti dostupne toj osobi. Negativno je to što potom ni vi nećete moći vidjeti tko je zavirio u vaš profil.
11. Vaš je profil ‘neuredan’
Mnogi profili na LinkedInu su samo jedna dugačka stranica suhoparnog teksta. Opcija na LinkedInu vam omogućava da odvojite dijelove teksta te da posebno označite i istaknete najbitnije informacije. To će olakšati preglednost i samim time profil učiniti mnogo zanimljivijim. Primjerice, umjesto da pod stavkom za navođenje iskustva samo nabrojite sve svoje poslove, mogli biste posebno navesti: “Volontiranje”, “Certifikati”, “Organizacije” i slično.
12. Naveli ste vještine koje LinkedIn ne prepoznaje
LinkedIn nudi zaista mnogo vještina koje možete navesti na svom profilu, no ukoliko neke od njih nisu navedene bolje da ih ne stavljate u svoj profil.
13. Nemate vjerodostojne preporuke
Kim ističe kako je na LinkedIn profilu vrlo važno imati navedene preporuke. Te preporuke ne bi smjele biti zastarjele i morale bi dolaziti od osoba sa određenom reputacijom, koja može vjerodostojno prikazati vaše specifične vještine. “Preporuka koju je netko napisao za vas ne bi smjela biti općenita, već mora točno istaknuti to po čemu ste posebni”, ističe Kim.
14. Ne koristite se naprednim pretraživačkim alatima prilikom potrage za poslom
Mnogo ćete lakše pronaći posao koji vas zanima ukoliko se koristite naprednim postavkama za pretraživanje jer vam one omogućavaju da, osim imena kompanije ili osobe, upišete i vrstu industrije, lokaciju i ostale ključne riječi specifične za to što tražite. Osim toga, kartica za pretraživanje kompanija olakšati će vam da pronađete one tvrtke koje su u potrazi za zaposlenicima.
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr