Iskustva pokazuju da na LinkedIn-u nije dovoljno samo otvoriti profil i očekivati da će se prilike same stvoriti. Stoga, kada započnete život u mreži profesionalaca, svom profilu posvetite sat ili dva kako bi ste se predstavili u pravom svjetlu i tako postali vidljivi ljudima i tvrtkama koje su vama važne. Detaljan životopis, uz opise projekata na kojima ste sudjelovali i s referencama kolega iz vaše branše, omogućit će vam da budete korak bliže poslu iz snova i novim prilikam
Na svim društvenim mrežama prezentirate se putem profilnih fotografija ili avatara. Kada su u pitanju Facebook, Twitter i ostali servisi, profilna fotografija mogla je biti bilo koja vaša fotografija s ljetovanja, zimovanja ili ona glavnog lika iz vašeg najdražeg film, no to nije stvar i sa LinkedIn-om. Vaša profilna fotografija trebala bi biti profesionalna, uredna i predstavljati vas u profesionalnom svjetlu, kao fotografija kakvu se preporuča priložiti uz životopis Slučajevi se mogu razlikovati među branšama u kojoj ste stručni, no kultura visoke profesionalnosti glavni je naglasak kada je u pitanju LinkedIn.
Potpuno, točno i interaktivno predstavljanje
Jedna od opcija koja se koristi na LinkedIn-u je Apply via LinkedIn za natječaje za posao koji su otvoreni i oglašeni putem LinkedIna. Mnoge domaće kompanije poput Plive imaju profile svojih tvrtki na LinkedIn-u putem kojih zapošljavaju i traže potencijalne zaposlenike. Upravo zbog toga potrudite se napraviti svoj profil na LinkedIn-u potpunim, kako bi poslodavci imali što pročitati kada se nađu na vašem profilu.
Započnite s jednostavnim informacijama kao što su stupnjevi obrazovanja, interesi i vještine kojima baratate. Kada unesete radno iskustvo i projekte na kojima ste sudjelovali i pridonjeli svojim znanjima, osigurajte dodatne informacije kao npr. koja su bila vaša zaduženja i opišite kako je izgledao vaš angažman na radnom mjestu. Prednost LinkedIn profila u odnosu na klasične životopise je interaktivnost i prilagodljivost pojedinim branšama, što je svakako dobro kako biste optimizirali svoj profil za bolju preglednost. Tako uz navedene projekte i radno iskustvo, ako postoje online dostupni materijali, prezentacije ili web stranice s kojima možete povezati svoja iskustva, svakako ih priložite. Neustručavajte se napisati i kratki Word dokument o događajima i/ili festivalima na kojima ste bili angažirani, te priložite fotografije i ostale materijale koji su vam dostupni.
LinkedIn posvuduša ili profesionalac?
Nakon što ste popunili svoj profil informacijama o sebi te se uvjerili da su na vašem LinkedIn- u navedene sve činjenice koje vas definiraju kao profesionalca i stručnjaka, vrijeme je da započnete s avanturom povezivanja. Povezivanje na LinkedIn-u slično je dodavanju prijatelja na Facebooku. Uvaženo je pravilo da se povezujete samo s ljudima koje poznajete na poslovnoj i/ili privatnoj razini. Broj vaših poveznica s kolegama iz branše je važan, te stoga imajte na umu, da nakon poslovnih sastanaka ili ručka sa kolegama, potražite njihove profile i povežite se s njima i putem LinkedIn-a.
Postepeno će vaša mreža rasti i vaš profil će postati vidljiv većem broju ljudi. Imajte na umu da veći broj poveznica znači i veću referentnost vašeg profila, no samo u slučaju kada vašu mrežu poznanika njegujete i izvan okruženja društvenih medija. Zamolite vaše kolege da napišu nekoliko rečenica o radu s vama, te napravite istu stvar za njih. Nikako nemojte postati LinkedIn posvuduša koja se pokušava povezati sa ljudima koje ne poznaje. LinkedIn je mreža profesionalaca koji se okupljaju oko zajedničkih interesa i svakako se pokušajte pridržavati uvriježenog bontona.
Kako učiniti profil vidljivim i korisnim
Kada jednom popunite svoj profil na LinkedIn-u, nećete imati pretjeranog posla u njegovom ažuriranju što je izuzetno olakšavajuće s obzirom na to da je vrijeme postalo novac. Osim povezivanja s poznanicima, te pretraživanja i uključivanja u grupe koje su vam zanimljive, Vaš profil će biti reprezentativan sve dok ne započnete raditi na novom radnom mjestu ili se angažirate u novi projekt.
Kako bi vaš profil postao vidljiv, preporuča se uključiti u grupe koji su povezane s vašim interesima, vještinama i branšom u kojoj djelujete. Budite aktivni u grupama, komentirajte, pitajte, pišite i što je najvažnije, svoj LinkedIn profil komunicirajte i izvan te društvene mreže. Optimiziranu adresu LinkedIn profila uključite u sve profile društvenih mreža za koje smatrate da su vam važne i da bi vam mogle donijeti buduće prilike (poželjni link možete promijeniti u postavka svog profila (Public Profile). Na taj način, oni koji su zainteresirani za vas i vaš profesionalni život, lakše će vas pronaći i zapamtiti mjesto gdje mogu pročitati sve o vama.
Ako još uvijek oklijevate i ne vjerujete u prilike koje vam nudi ova profesionalna društvena mreža, evo par činjenica o LinkedInu. Vjerujemo da će vam ovi podaci pokazati kako bi ste se i vi trebali uključiti u ovaj brzi vlak koji hita prema profesionalnosti.
- 300 milijuna korisnika na svijetu imaju svoje profile na LinkedIn-u
- mreža profesionalaca geografski je raširena u više od 200 zemalja svijeta
- dostupan je na više od 20 svjetskih jezika
- najtraženija riječ na LinkedIn-u u 2013. godini je bila ˝odgovoran˝
- gotovo 40% milijunaša diljem svijeta posjeduje svoj LinkedIn profil