Premda ova mreža kod nas još nije dosegla popularnost kakvu ima u Americi, posljednjih dana je postala zanimljiva i onima koji nemaju Linkedin profil.
Iako smo nekako sramežljivi u komunikaciji s poslodavcima koji nas zanimaju, ne treba ju zanemariti, pogotovo ukoliko aktivno tražite posao. No, kako bi bili primijećeni i kako bi vaš online životopis došao do izražaja, potrebno ga je malo dotjerati i personalizirati - ali nemojte pretjerivati!
Za veću konkurentnost svaki detalj je bitan, a Ines Knežević s portala freelancecubicle.com, izdvojila je stavke koje su obavezne na vašem profilu.
Summary
Dio koji je namijenjen za kratki rezime vaših kvalifikacija i postignuća, a u koji stane 2000 znakova, nikako ne ostavljajte praznim jer pruža pregled najbitnijih stavki vašeg životopisa. Dodajte ono što mislite da bi trebalo istaknuti, ali nemojte preopširno opisivati. Opišite u kratkim crtama svoje kvalitete i ostvarene uspjehe ili ako ne možete previše skratiti, potrudite se na zanimljiv način prenijeti informacije.
Simboli i ikone
Dodajte malo svog „štiha“ na profil kako se ne bi sastojao samo od brojki i slova i izgledao bezlično. Imate mogućnost dodavanja raznih simbola i ikona kao što su kvačice, strelice, kružići i razne druge oznake i to na vrlo jednostavan način. Pronađite željenu oznaku na internetu, kopirajte ju i zalijepite gdje želite na svoj profil. Iako je ovo zgodan način kako personalizirati svoj profil i ako imate mašte to zaista može odlično izgledati, no ipak treba pripaziti da ne pretjerate i zadržati notu ozbiljnosti. Ipak je ovo poslovna mreža.
Endorsmenti
Istaknite svoje vještine i dodajte ih na listu pomoću ključnih riječi, a možete označavati vještine osoba u svojoj mreži i na taj način ih pohvaliti te vam oni mogu uzvratiti. Stručnjaci se slažu kako je ova opcija izgubila na važnosti te da nije relevantna poslodavcima i ljudskim resursima jer vas”endorsati” počeli čak i oni kontakti koji ne znaju koje su vaše kvalitete. Ipak, ovu opciju ne treba zanemariti jer endorsmenti imaju utjecaja na poziciju vašeg profila na LinkedIn tražilici.
Preporuke
Preporuke su daleko značajnije od liste vještina, a osim poslodavaca možete tražiti preporuke kolega i suradnika te ih dodati na svoj profil gdje će biti vidljive. Dužina preporuke ne igra ulogu, pa tako one mogu iznositi i tek nekoliko rečenica. Najbitnije je da govore o vašim znanjima i vještinama. Ni ovdje ne treba pretjerivati s količinom, a svakako treba izuzeti obitelj i prijatelje s kojima nikad niste radili. Nemojte se ustručavati tražiti, ali i dati preporuku.
Grupe
Potražite grupe od vašeg interesa i uključite se aktivno u njih. Osim što možete saznati korisne informacije relevantne za struku ili temu koja vas zanima, možete ostvariti kontakte i na ovaj se način povezati s osobama iz branše.
Postovi
Ukoliko pišete o tematici koja vas zanima, pogotovo ako vodite službeni profil, iskoristite opciju objave postova ili članaka. Na taj način ćete pokazati svoje znanje i kompetencije o području koje vas zanima te možda privući nove vrijedne kontakte.
Premda je sadržaj najbitniji, ne smije se zanemariti ni vizualni dio. Pobrinite se da je fotografija na vašem profilu adekvatna, baš kao ona koju biste priložili i u “pravom” životopisu.
Posložite informacije koje su relevantne, objavljujte, lajkajte, sherajte i kreirajte svoju mrežu kontakata.
I za kraj, kako i LinkedIn kaže: „Be great at what you do!“, a mi bismo dodali: "Budite iskreni i nemojre preuveličavati svoje vještine!".
Vijest je preuzeta sa portala freelancecubicle.com