Da bi uspješno prošao nebrojene filtere u procesu zapošljavanja, potrebno je poštovati određena pravila. Životopis mora biti profesionalan, ne smije sadržavati pravopisne ili činjenične pogreške. Mora sadržavati samo one informacije koje su relevantne. Ne smije biti pretrpan. Ukratko, mora vas prikazati u najboljem svjetlu.
Donosimo pet tvrdnji koje će uvijek vrijediti:
Ako bitne informacije o iskustvu, obrazovanju i vještinama nisu vidljive na prvi pogled, kao da ste poslali prazan papir
Jasno je da želite da se vaš životopis ističe. Međutim, previše igre s dizajnom ne ide vam u korist. Naravno, osim ako se ne prijavljujete za posao dizajnera ili na neku umjetničku funkciju.
Drugim riječima, izbjegavajte neobične formate. Pametnije je vrijeme utrošiti na ispravno formuliranje i unošenje zaista relevantnih informacija.
Ako iz vašeg iskustva nije na prvu jasno zašto se prijavljujete na neki posao, nitko se neće truditi čitati između redaka
Ako je prva reakcija poslodavca na vaš životopis zbunjenost, nećete daleko dogurati. Potrudite se da stvari budu očite. Vama je vjerojatno sasvim jasno kako određene vještine koje ste naveli mogu biti korisne na ponuđenom radnom mjestu, ali poslodavcu slika možda i nije toliko jasna. Velika je šansa da nećete imati prilike to objasniti u razgovoru, budući da nećete stići do intervjua. Problem se rješava vrlo jednostavno – rečenicom koja će objasniti ono za što vi smatrate da se podrazumijeva.
Ako je vaš životopis kompliciran za čitanje, vjerojatno uopće neće biti pročitan
Postoje rasprave o tome koliko vremena poslodavci provedu čitajući životopis, ali svi se slažu da je ispod 20 sekundi. To konkretno znači da ga morate pojednostavniti što je moguće više. Neka font slova bude čitljiv. Posao neće dobiti osoba koja je uspjela strpati najviše informacija na jednu stranicu papira, već osoba koja je dovoljno jasno naglasila bitne informacije.
Ako želite doći do intervjua, vaš životopis najprije mora proći odjel ljudskih resursa
To znači da vaš životopis mora biti jasan i razumljiv svim profilima ljudi. To podrazumijeva izbjegavanje 'stručnog žargona', ispravan kontekst te fokusiranost se na rezultate. U tome vam može pomoći i sam oglas za posao – ključne riječi iz oglasa iskoristite u svojem životopisu.
Ako vam kontakt nije ispravan, sve pada u vodu
Za kraj, nemojte biti savršena osoba za posao koju je nemoguće kontaktirati. Kontaktne informacije provjerite više puta. Tipfeleri su uvijek loši, ali tipfeler u vašem e-mailu je fatalna pogreška zbog koje gotovo sigurno nećete dobiti posao.
Vijest je preuzeta sa portala liderpress.hr