Molba za posao koja osigurava razgovor za posao!

Molba za posao treba privući pažnju poslodavca i po mogućnosti ne završiti u košu za smeće. Evo nekih savjeta:

Struktura molbe za posao

Prvo i osnovno je napisati kratak, smislen i strukturiran tekst kojim se želite predstaviti poslodavcu. Ne želite mu prepričati svoj životopis, nego kratkom pričom o sebi zaintrigirati ga da pročita vaš životopis. Pri tome, valja voditi računa da molba za posao ne prelazi više od jedne stranice teksta i da bude gramatički i pravopisno korektna. U suprotnom ostavljate dojam nepismenosti i automatski ste sami sebi zatvorili vrata.

Osnovne informacije o sebi

Navedite za koju se poziciju prijavljujete, koje obrazovanje posjedujete, te radno iskustvo. No, pri tome oprez! Nemojte navoditi iscrpno sve poslove koje ste u životu radili - od prodaje knjiga na sajmu preko student servisa, prvog posla u računovodstvu, do pozicije asistenta Direktora. Fokusirajte se na relevantno radno iskustvo koje se traži za posao za koji aplicirate – istaknite svoje znanje, iskustvo i sposobnosti bitne za tu radnu poziciju.

Ključne riječi u molbi za posao

U molbi za posao treba istaknuti postignuća, vještine koje posjedujete, a traže se u opisu posla za koji se javljate. Neka vaša molba za posao  slijedi liniju oglasa , obratite pažnju na ključne vještine, znanja i sposobnosti. Istaknite ih odmah na početku teksta, da dodju u središnji fokus onome tko čita molbu za posao. Ukoliko odmah na početku istaknete da posjedujete relevantna znanja koja se traže na poslu za koji se javljate, velika je šansa da ćete biti pozvani na razgovor.

Na primjer, ako svoju molbu za posao komunikacijskog menadžera započnete sa:”… pišem Vam jer sam zainteresirana za posao Komunikacijskog menadžera…”vjerovatno nećete previše zaintrigirati HR menadžera, ali ako napišete “…posjedujem višegodišnje iskustvo voditelja odjela za odnose s klijentima i medijima, što me čini izvrsnim kandidatom za ovo radno mjesto…” velika je šansa da ćete ubrzo sjesti za pregovarački stol.

Istaknite rezultate – nagrade, postignuća

Poslodavci vole konkretne informacije. Tako, umjesto da napišete: proaktivna osoba i dobar prodavač, radije napišite:” primjenom moje prodajne strategije, prodajni odjel je zabilježio porast prodaje za 10%”.

Ni pod koju cijenu ne pišite da ste timski igrač! To je jedna od najpopularnijih ispraznih fraza, koja zapravo ne govori puno o vama.
Umjesto toga, bolje navedite da ste u suradnji sa kolegama iz odjela iznjedrili idealno, ekonomično i učinkovito rješenje za postizanje optimizacije poslovnih troškova u poslovanju poduzeća, a vaša je konkretna zadaća bila revizija izvješća u posljednjih 10 godina poslovanja poduzeća. Analizom tih izvješća uočili ste uzorak neekonomičnosti u području troškova transporta, te ste dali prijedlog za poboljšanje koje je vaš kolegij nadopunio svojim saznanjima, što je rezultiralo novim rješenjem za optimizaciju.
Na taj način ste zapravo istaknuli dvije bitne karakteristike – da dobro suradjujete sa timom ali i da ste samostalni i da dobro analizirate stvari.

Pokažite informiranost u molbi za posao

Dajte na znanje poslodavcu da ste uradili domaću zadaću, da ste istražili i informirali se o njihovoj firmi. Navedite zašto biste voljeli raditi za njih, s čim su privukli vašu pažnju – da li je to ekološka osvještenost i briga o okolišu, humanitarni doprinos društvu kroz razne donacije i humanitarne akcije, briga o svojim zaposlenicima i zadovoljstvu zaposlenika tvrtkom i sl.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu www.womeninadria.com

Četvrtak, 10.09.2015. / Ivona Šibenik Gojević , womeninadria.com