Ako ste u situaciji da tražite novi posao, vaša molba i životopis moraju se isticati u moru sličnih životopisa, a osim što se morate potruditi oko detalja, ne smijete nikako pretjerivati niti ga previše ukrašavati.
To, i još neke korisne stvari, savjetuje Amanda Augustine, savjetnica za karijere iz američkog TopResumea koja je za Business Insider u sedam točaka pojasnila kako se prijavljuje na posao, obraća potencijalnom poslodavcu te šalje životopis.
Njezini savjeti odnose se na prijavljivanje na natječaj za posao putem e-maila na kojem i sami poslodavci danas inzistiraju prilikom objave oglasa za radno mjesto na jednom od specijaliziranih portala.
1. Napišite jasan naziv e-maila
S ovom točkom nemojte pokušavati biti kreativni već budite direktni i jasni kad se prijavljujete na oglas na posao. Ne postoje direktne upute za tako nešto, ali najednostavniji primjer je ‘Prijava na oglas za posao novinara, Marko Markić”.
Kreativni nazivi e-mailova pale u slučajevima kad nema natječaja u tvrtki već šaljete otvorenu molbu za posao. rije nego što natipkate naslov, dobro razmislite koji su interesi vašeg poslodavca i koji vaši potencijali mogu biti korisni za tu tvrtku. Recimo, u naslov napišite ‘Prijedlog za novu rubriku na vašem portalu’, a prijedlog razradite u molbi za posao.
2. Uputite svoj e-mail pravoj osobi
Augustine kaže kako je najgora stvar napisati ‘Poštovani/poštovana’ jer izgleda kao da se niste ni potrudili pogledati tko je osoba kojoj se javljate na oglas. Probajte na LinkedInu otkriti tko je osoba zaposlena u ljudskim potencijalima ili recimo, urednik za čiju je rubriku otvorena pozicija.
3. Bazirajte se na ono što možete dati svom poslodavcu
Možete imati stotinu vrlina i sve ih istaknuti u životopisu, ali to nije ono što je bitno svakom poslodavcu. Istaknite one vrline koje su interesante i potrebne vašem potencijalnom poslodavcu. U samom uvodu svoje molbe za posao direktno napišite ono što vi možete donijeti tvrtki te pokažite da nešto o njima već znate.
4. Individualizirajte e-mail za svakog poslodavca
Augustine kaže da je bitno prilagoditi molbu i životopis baš za svakog poslodavca kojem se obraćate, bez obzira šaljete li molbe za posao samo u jednoj branši. Prije nego što pošaljete e-mail, još jednom provjerite jeste li naveli prava imena i naziv tvrtke. Koliko god se činilo banalnim, ljudi često samo proslijede e-mail kojem su nekom ranije slali, a u njemu ostane krivo ime tvrtke.
5. Nemojte kopirati životopis u e-mail
Nemojte kopirati dio ili cijeli životopis u tijelo e-maila. Jednostavno je nepregledno. Stavite ga u prilog ili na kraju poruke koju šaljete potencijalnom poslodavcu stavite link na Google dokument na kojem se nalazi cijeli životopis.
6. Javite se na oglas čim ga vidite
‘Što prije pošaljete svoju prijavu, to su vam veće šanse za dobivanje posla”, kaže Augustine. Općenito, najbolje je javiti se na oglas u roku od 72 sata od objave jer poslodavci odmah kreću s pregledavanjem životopisa koji im pristužu, a nakon nekog vremena postanu pretrpani ili već odaberu nekoliko ljudi koji odgovaraju svojim kvalifikacijama i zovu ih na razgovor.
7. Ostanite u tijeku
Augustine preporuča ljudima koji se javljaju na oglase za posao da u svoj e-mail dodate i rečenicu u kojoj ćete napisati da ćete ostati u tijeku s natječajem te da ćete im se javiti. U mailu napišite datum kad ćete im se javiti, a to neka bude tjedan dana nakon završetka natječaja, kako biste provjerili jesu li vas uzeli u obzir ili ne.
I nemojte to onda zaboraviti učiniti jer čak i to može biti jednostavan povod da vas budući poslodavac zapamti i zove prvom prilikom kad se otvori radno mjesto koje odgovara vašim kvalifikacijama.
Vijest je preuzeta sa portala telegram.hr