Milijuni mladih Kineza koji pokušavaju naći prvi posao okreću se estetskoj kirurgiji kako bi povećali svoje izglede, a dio njih popustio je reklami te dao modelirati nos po uzoru na oblik Eiffelova tornja.
"Pod utjecajem smo ljepote Eiffelova tornja"; stoga se ne zadovoljavamo malim korekcijama nosa, mi ga rekonstruiramo", rekao je kirurg Wang Xuming koji kaže da svaki mjesec izvrši desetak operacija te vrste.
Kineski poslodavci ne kriju važnost tjelesnih kriterija pri izboru kandidata za posao, a neki u svojim oglasima navode i poželjni stas.
Stoga se studenti sve više daju pod nož u nadi da će na taj način navesti poslodavca da baš njima da posao, a estetski kirurzi trljaju ruke.
Konkurencija je oštra: prošle je godine fakultet završilo sedam milijuna mladih koji moraju na neki način ući na tržište rada.
U Chongqingu na jugozapadu Kine, gdje se nalazi klinika Wang Xuminga, posvuda se mogu vidjeti reklame za estetske klinike, među njima i za Wangovu koja reklamira "Eiffel-nos". "Studenti se nalaze pod velikim pritiskom kako bi našli posao nakon studija. Ako imaju dobre facijalne karakteristike, imaju i bolje šanse za posao", kaže kirurg, dodajući da mu je klijentela uglavnom ženska.
Iz njegove klinike međutim priznaju da "Eiffel-nos" - operacija koja košta oko 7200 eura - ima malo sličnosti s pariškom metalnom konstrukcijom.
"Eiffelov toranj je klasični spomenik s iznimnom estetskom formom, a mi pokušavamo kombinirati medicinu i umjetnost. Nadamo se da će upravo taj nos postati 'klasični' te da će pobuđivati iste osjećaje kao i spomenik na koji se referira", dodaju.
Međutim, studenti u potrazi za poslom ne rekonstruiraju samo noseve. Xu Yang, 26-ogodišnja Kineskinja iz Pekinga priznaje da je išla na liposukciju, motivirana potragom za poslom, smatrajući se predebelom.
Zbog svih njih, kineski sektor estetske kirurgije bilježi posljednjih godina veliki rast koji ide čak do 40 posto godišnje, a Kina je treće najveće svjetsko tržište u smislu plastične kirurgije, iza SAD-a i Brazila.