Stručnjak: 'Ako radite od kuće - odjenite se kao da idete na posao'

Stručnjak: 'Ako radite od kuće - odjenite se kao da idete na posao'

Kako bi bili maksimalno produktivni, pa i uštedjeli si vrijeme tako da ranije sve obavite, ključno je organzirati se i onemogućiti svako odvlačenje pažnje

U današnje se doba drastično povećava broj ljudi koji rade od kuće zahvaljujući tehnološkom napretku, a izvanredne situacije poput epidemije korona virusa čine rad od kuće i racionalnim odabirom.

Radim od 2011. i otkrio sam nekoliko trikova koji me tijekom cijelog dana čine produktivnim, ali što je najvažnije i zadovoljnim, kaže John Smith za Business Insider

Naime, on radi od kuće već 9 godina, kad je napustio rad u jednoj holivudskoj agenciji te postao slobodni novinar. U početku mu je rad od kuće predstavljao velik izazov - prvenstveno zbog nestalne plaće i strukturiranog rasporeda.

Tijekom prve godine često bi se zatekao da radi nekoliko projekata istovremeno, završavajući rad u nasumično vrijeme i često se vraćajući poslu kasno navečer kad se zapravo trebao opuštati ili spavati.

- Kroz spor, organski proces, počeo sam prepoznavati koje su navike dovele do najproduktivnijeg rada iz kućnog iskustva i koje trikove mogu iskoristiti da bolje upravljam svojim vremenom i više uživam - kaže Smith.

1. Odjenite se za posao

Ako ostanete u pidžami cijeli dan, teško ćete steći osjećaj stvarnog rada. Zbog toga vam se može činiti da naprosto samo boravite doma kao da ste slobodni, a zapravo niste. Radni dan treba svoju formu, a odjeća je doista nešto što prelama slobodno i radno vrijeme.

2. Napravite raspored i poštujte ga

Kao što biste u uredu imali, i kod kuće bi trebali imati neki raspored. Ako znate unaprijed svoje zadatke, naprosto im dajte vremenski okvir. Ako ste gotovi ranije, sjajno, to će vas samo potaknuti da radite bolje, brže i efikasnije. Ako kasnite, nećete se pretjerano opustiti što je i u redu - jer, na kraju krajeva, posao morate obaviti.

3. Uzmite stvarne pauze

To je jedna od zamki, jer rad kod kuće može djelovati kao jedna velika pauza ili neprestan rad, kako god ga doživljavate. No stvar je u tome da ne bi trebali jesti i tipkati, ili stavljati rublje u veš mašinu pa prekidati posao da ga izvadite. Glava će vam biti uvijek negdje na pola, a to nije dobro ni da se osjećate produktivno ni odmoreno.

4. Stvorite i održavajte stvarni radni prostor

Kao i na poslu, treba vam mjesto za rad, a najbolje ga je potpuno odvojiti - tako da ne sjedite za kuhinjskim stolom ili pred TV-om. To će vam dati stvarniji osjećaj posla, a kad završite, pospremite stvari kao što bi i u uredu.

5. Naučite raditi s listama i programskim alatima

Tablice i razni drugi softverski alati mogu vam biti od velike pomoći, osobito ako se oni inače koriste u vašem poslu/tvrtki. Nemojte ih izbjegavati, jer čim ih svladate shvatit ćete koliko vam vremena štede.

6. Ne tretirajte svoj dom kao dom

Kad radite, ne razmišljate o svom prostoru kao domu u kojemu biste trebali nešto obaviti, već se i mentalno odvojite. Znači, naprosto si zabranite 'prčkanje' po kući i obavljanje više zadataka istovremeno, to ostavite za svoje slobodno vrijeme.

7. Nakon posla otiđite na zrak ili tjelovježbu

Kad ste gotovi s poslom, presijecite dan na sličan način kao što biste s odlaskom kući iz ureda. Idealno bi bilo da prošećete, makar do dućana, ili pak odete vježbati, družiti se...

8. Osigurajte si dovoljno svjetla

Najbolje bi bilo raditi negdje kraj prozora, a ako niste u mogućnosti, tada pod dobrom rasvjetom. U mračnim uvjetima rad djeluje napornije i lakše se umarate.

9. Nije nužno da ste cijelo vrijeme doma

Čak i ako radite od kuće, povremeno iskoristite pogodnosti toga da ne morate biti stacionirani u uredu, pa recimo otiđite u kafić s dobrom internet vezom ili u park - možda vas začudi koliko ste posla obavili samo zato jer ste promijenili okruženje.

Ovaj i slične članke potražite na 24sata.

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Nedjelja, 22.03.2020.