Poduzetnici sa sjedištem na širem splitskom području, preciznije na području urbane aglomeracije Split koja broji 13 gradova i općina, ostvarili su lani ukupne prihode u iznosu od 39,5 milijardi kuna, što je povećanje od 8,9 posto u odnosu na godinu ranije.
Spomenuti je podatak objavila Fina, jednako kao i top-listu 10 poduzetnika koji su u 2018. godini imali najbolje financijske rezultate. Ono što najviše raduje jest da se od tih deset društava četiri bave proizvodnjom, dakle, nije baš sve propalo.
Kako bilo, prvi na listi je Tommy d.o.o. s 2784 zaposlena i 2,8 milijardi kuna. Slijedi AD Plastik iz Solina, potom CEMEX Hrvatska d.d. čije je sjedište u Kaštel Sućurcu, Brodosplit d.d., Hattrick-PSK d.o.o., Ameropa žitni terminal iz Solina, Ribola d.o. u Kaštel Lukšiću, Omial Novi iz Omiša, Građa d.d. iz Solina, te Zračna luka Split. Njih deset zapošljava približno 7000 radnika, a ostvarili su gotovo devet milijardi kuna prihoda, što je 10 posto od cijele aglomeracije.
Proizvođači AD Plastik, CEMEX i Brodosplit javnosti su vrlo dobro poznati, za razliku od tvrtke Omial Novi iz Omiša koja se bavi izradom tzv. steral folija – kaširanjem, lakiranjem, podmazivanjem i formiranjem aluminijskih posudica. Orijentirani su prema industriji posudica za hranu, a trenutačno zapošljavaju 184 osobe.
Zanimljiv je podatak da su prema produktivnosti, odnosno prihodu po zaposlenom, prvi poduzetnici sa sjedištem u općini Dicmo, s 1,1 milijun kuna, čemu je najviše pridonio mikro poduzetnik; tvrtka Pribor centar d.o.o. s jednim zaposlenim i prosjekom od 4,3 milijuna kuna prihoda po zaposlenoj osobi!
- Ide nam dobro, ne žalimo se... Radimo pošteno i odgovorno. Naša djelatnost je prodaja boja i lakova, a fokusirani smo na autoprogram koji plasiramo uglavnom na hrvatsko tržište i nešto malo na tržište BiH-a - objasnila nam je jedina zaposlena djelatnica, zadužena za administraciju u Pribor centru.
Vlasnici ove male, ali uspješne tvrtke u Dicmu su Milan Borčić i Zoran Primorac.
Inače, na području urbane aglomeracije Split lani je registriran ukupno 11.061 poduzetnik, koji je imao 61.596 zaposlenih, što je prosječno 5,6 zaposlenih po poduzetniku s prosječnom plaćom od 4965 kuna. To je u odnosu na 2017. godinu rast broja poduzetnika (10.075) za 986 i broja zaposlenih (61.190) za 406, s time da je prosječan broj zaposlenih bio najveći 2016. godine (6,2 po poduzetniku), kad su bile najveće i investicije u novu dugotrajnu imovinu koje su tada iznosile 2,6 milijardi kuna.
Najveći neto gubitak u iznosu od 212,1 milijun kuna lani su, pak, napravili poduzetnici sa sjedištem u Sinju i Trogiru, te u općini Lećevica. Na ovaj negativni rezultat najviše je utjecao gubitak Hrvatske brodogradnje Trogir d.o.o., društva s 264 zaposlena i ukupnim prihodima od 64 milijuna kuna. Prema ukupnom prihodu najveći udio u rezultatima poduzetnika sa sjedištem u urbanoj aglomeraciji Split imaju poduzetnici sa sjedištem u Splitu (62,4 posto), Solinu (10,4 posto) i Kaštelima (8,1 posto).
Od naj-poduzetnika koje smo zvali za komentar, javili su nam se iz Tommyja i Ribole.
Predan i održiv razvoj
- Tommy je i u 2018. godini, kao i u nizu prethodnih godina, ostvario izvrstan poslovni rezultat, što nas je zadržalo na poziciji vodećeg gospodarskog subjekta po svim parametrima. Rezultat je to jasne razvojne vizije i kontinuirana investiranja baziranog na financijskoj stabilnosti, pri čemu se ulaganja odnose na rast prihoda, ali i na razvoj poslovanja, što obuhvaća kvalitativne iskorake, nove tehnologije, osuvremenjivanje poslovnih procesa i održivi razvoj. To je jedini adekvatan odgovor na izazove i potrebe tržišta. Napominjem i da smo za poslovne rezultate u 2018. godini nagrađeni od HGK Županijske komore Split “Zlatnom kunom” kao najuspješnija tvrtka u kategoriji velikih trgovačkih društava, čime je dodatno potvrđeno naše veliko značenje u gospodarstvu - govori Dario Mamić, direktor Korporativnih komunikacija u Tommyju.
Iz Ribole, pak, navode kako je uvrštenje njihove tvrtke na ovu listu rezultat predanog i održivog razvoja.
- Treba se odati priznanje, ne samo prihodovno najvećim poduzetnicima, već svim tvrtkama koje pridonose razvoju naše regije, zapošljavanju i kvaliteti života stanovništva. Društvo Ribola će i dalje nastaviti sa strategijom rasta u trgovačkoj djelatnosti s optimističnim pogledom na budućnost hrvatskoga gospodarstva - poručuje Ivana Benja iz Odjela marketinga u Riboli...
Ostatak vijesti pročitajte na linku.