10 nepisanih pravila za uspjeh u korporativnom svijetu koje vam nitko neće reći

10 nepisanih pravila za uspjeh u korporativnom svijetu koje vam nitko neće reći

Samia Hasan, izvršna direktorica i osnivačica Unwind the Grind, nakon završetka studija marketinga, započela je karijeru u američkoj tvrtki Procter & Gamble. Napredovala je do pozicije regionalnog menadžera robnih marki, a sada kao karijerni savjetnik pomaže milenijalcima da pronađu svoju strast i poziv, otkriju i iskoriste svoje snage, omogućujući im da se usavrše u karijeri. Donosimo njenih 10 savjeta za uspjeh u korporativnom svijetu.

Trebale su mi godine da shvatim zašto ljudi funkcioniraju drukčije u korporativnom svijetu, u odnosu na mjesto odakle dolazim. S jedne su mi strane moje vizije, odlučnost, ambicioznost, kreativnost i inovativnost pomogli da se istaknem u karijeri, jer su te osobine cijenjene u natjecateljskoj kulturi.

S druge sam strane otkrila da je moj sustav vrijednosti bio puno drugačiji od onih poslovnih, pogotovo što se tiče umrežavanja, iskorištavanja utjecaja i pozicioniranja. Ispalo je da moji roditelji nisu odgajali dijete za suočavanje s korporativnim okruženjem i s drugim gradovima koji izlaze iz njihove zone komfora. I tako sam ostavljena da naučim sve sama, na teži način.

S vama sam odlučila podijeliti neka insajderska nepisana pravila za uspjeh u korporativnom svijetu - obećajem, nitko vam drugi to neće reći.

1. Vaša je vrijednost onolika koliki je vaš učinak

Dobri ste onoliko koliko je dobar bio vaš rad prethodnog mjeseca. Čak i ako ste bili vrhunski izvođač pet godina zaredom, ako vam se izvedba u zadnje vrijeme pogoršala, poslodavci i klijenti neće više na vas gledati blagonaklono. Sve tvrtke nisu iste, znam. Možda mislite da se u vašoj nevjerojatnoj tvrtki procjenjuju svi vaši rezultati, da se uspoređuju s izvedbama drugih, prepoznaju razlike u radu i opterećenju te daju poštene procjene o tome kako “stojite”. Nažalost, to uglavnom nije tako.

2. Drugi su pristojni prema vama samo kada im trebate

Jednom kad se potrebe ili utjecaji promijene, promijenit će se i ponašanje drugih zaposlenika prema vama. Možete li vjerovati da će netko tko vam je bio najbolji prijatelj na poslu i s kim ste godinama radili iz dana u dan, prestati pozdravljati čim se promijene uloge? I kao da to nije dovoljno šokantno, nakon nekog se vremena vrate i pretvaraju kao da se ništa nije dogodilo. Doživjela sam to dvaput i još uvijek me iznenađuje koliko su ljudi u stanju glumiti da su nešto što nisu.

3. Unapređenje nećete dobiti na temelju vaše izvedbe nego na temelju percepcije o njoj

Što to uopće znači? Pa, svi gledamo na stvari drugačije, iz vlastite perspektive. Moja bi se perspektiva mogla razlikovati od vaše na temelju mojih vrijednosti, uvjerenja, iskustava, kulture i komunikacije. Kada radite u multietničkoj organizaciji u kojoj ljudi potječu iz različitih kultura, načini na koje svaka osoba gleda na svijet, filtrira informacije, obrađuje ih i iz njih izvodi značenje mogu se značajno razlikovati. Upravo je zbog toga važno da se vaša percepcija rada slaže s percepcijom donositelja odluka koji će, naposlijetku, odlučivati o vašoj promociji.

4. Ponekad je važnije biti na pravom mjestu u pravo vrijeme

Svi znamo onu jednu osobu koja je unatoč prosječnim rezultatima unaprijeđena prije svih drugih. Kako joj je to uspjelo? Izgradnjom slike o sebi i mreže kontakata, možete si otvoriti vrata o kojima nikada niste ni pomišljali. Stvorite mrežu utjecajnih ljudi, sponzora ili mentora koji poznaju vas i vaša postignuća. Kada to napravite, čim se otvori nova, bolja pozicija, biti ćete prvi na umu donositeljima odluka.

5. Kada ste “zvijezda” tvrtke, većina će vam grešaka biti oproštena

Imala sam “privilegiju” donošenja nekih velikih pogrešaka, koje bi inače predstavljale trenutni gubitak posla, a meni su bile oproštene jer sam posao radila u skladu s očekivanjima nadređenih. S druge sam strane svjedočila i trenutcima kada su nadređeni samo čekali da netko negdje pogriješi, kako bi ga mogli otpustiti. Ključno je biti pažljiv i oprezan cijelo vrijeme, pogotovo kada vaša izvedba nije u skladu s očekivanjima jer vas tada i najmanji problem može uvaliti u probleme.

Preostalih 5 pravila pročitajte na womeninadria.com

Utorak, 17.09.2019.