Globalni online div u vlasništvu Jeffa Bezosa finalizirao je dugo pripremanu suradnju s državnom kompanijom
Kao što je prošle godine Poslovni dnevnik i najavio, Amazon je sredinom ovog mjeseca počeo ekskluzivnu suradnju s Hrvatskom poštom na dostavi paketa za hrvatsko tržište s perspektivom pokrivanja i tržišta susjednih zemalja, prije svega Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore.
Ipak, zasad službeno o tom poslovnom partnerstvu ne žele komentirati govoriti ni u Hrvatskoj pošti, niti u Amazonu.
“Ne možemo otkrivati imena naših poslovnih partnera, ali da, Hrvatska pošta je partner velikim web trgovcima odnedavno i očekuje se značajan rast količina obrađenih pošiljki”, kazali su Poslovnom dnevniku u hrvatskoj kompaniji dok iz samog Amazona do zaključenja članka nisu dobili očitovanje.
No, doznaju i da je nedavno krenula suradnja HP-a i s multinacionalnom internetskom trgovinom About You koja je zadnjih tjedana u velikoj marketinškoj akciji na hrvatskom tržištu, na koje je nedavno ušla.
Inače, Tehnički stručnjaci Amazona prošlo su ljeto posjetili Hrvatsku i novoizgrađeni, 350 milijuna kuna vrijedan, sortni centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici, zbog čega je i rok za otvaranje sortirnice bio pomaknut za nekoliko mjeseci prije kako bi se zadovoljili svi rokovi i uvjeti tehničkog pregleda Amazona.
A što će ova suradnja značiti za samu Poštu i, naravno, hrvatske kupce? HP će u svakom slučaju ojačati poziciju na tržištu i brend, a sigurno će Hrvati moći kupiti više proizvoda iz Amazonove ponude i dobiti ih u kraćem roku.
Naime, usprkos činjenici da smo već duže od sedam godina dio jedinstvenog tržišta Europske unije i svim EU direktivama koje uređuju slobodnu trgovinu, naši kupci su uglavnom zakinuti za povoljniju kupnju preko Amazona koji dobar dio svoje ponuđene robe ne isporučuje u Hrvatsku. Glavni razlog za to je u činjenici da se preko Amazona prodaje oko 50% vlastite robe, a druga polovica otpada na originalne brendove i trgovine i gdje je Amazon posrednik.
U takvim slučajevima prodavač, a ne posrednik odlučuju gdje žele slati robu, a gdje ne – uglavnom se radi o tržišnim i logističkim razlozima. Oni koji su baš željeli nešto kupiti preko Amazona morali su, uz dodatne troškove, zakupljivati mailbox servise po Njemačkoj na koje im je Amazon slao originalnu pošiljku, koja bi onda bila prepakirana i preposlana u Hrvatsku.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala poslovni.hr