Antonov je uz 140 tona metala ponio i vrhunski domaći IT

Nova IT paradigma "Treća platforma" objedinjuje cloud, mobilnost, big data i social, a u Hrvatskoj buja i izvozi.

Unatoč svim kamerama što su tijekom vikenda opsjedale aerodrom kako bi snimile Končar-Siemensov transformator i najveći avion na svijetu Antonov 225, koji ga prenosi na Filipine, svejedno smo ostali uskraćeni za sliku najvrijednijeg dijela tog transformatora, ujedno i najprofitabilnije komponente cijelog tog posla.

Glavnina profita, naime, nije ni u usluzi prijevoza, ni u 140 tona metala od kojih je transformator napravljen, već u jednom od svjetski najsofisticiranijih IT sustava monitoringa za transformatore koji je tvrtka Končar Institut za elektrotehniku razvila u Zagrebu. Taj sustav koristi senzore koji mjere kemijske i fizikalne veličine u transformatoru te pomoću umjetne inteligencije i know-how-a Končarevog instituta prati rad transformatora i produljuje mu radni vijek.Riječ je o tehnologiji "Treće platforme", novoj paradigmi u IT industriji, koju danas vidimo kroz primjere inteligentnih industrijskih rješenja. Milan Kalal, glavni analitičar za vertikalna tržišta IDC-a CEMA ističe da je treća platforma jedini pravi prostor rasta za IT industriju u idućih sedam godina."IDC procjenjuje da će potrošnja na ICT do 2020. porasti za 1,7 bilijardi na pet bilijardi dolara, a gotovo sav rast bit će u području tehnologija treće generacije", kaže Kalal.

Navodi da CAGR za treće platforme od 2013. do 2020. iznosi 11,7 posto, a za ostatak ICT-a CAGR je svega 0,8 posto. Pod 'treću platformu' nabraja skup rješenja koja za temelj uzimaju tehnologije poput računarstva u oblacima, društvenih mreža, mobilnosti i velikih podataka. "Riječ je o revoluciji u pristupu gdje trendove više ne diktiraju veliki dobavljači već zahtjevi kupaca i zato bilježimo porast inovacija po cijelom svijetu", kaže Kalal.U Hrvatskoj je taj trend doveo ne samo do pametnijih transformatora već i do pametnog mjerenja struje, što zajedno s velikim potrošačima radi HEP,.

Doveo je i do startupa koji radi na pametnom mjerenju zdravstvenog stanja djeteta pomoću lutke Teddy the Guardiana i startupa Monolitha koji je pomoću Microsoftovog Kineckta stvorio tehnologiju koja oglasne panoe oprema svojevrsnim "Google analyticsom za fizički svijet", ili pak fizičke trgovine pretvara u prostore koji detaljno prate i analiziraju ponašanje kupaca. Zagrebačka tvrtka N-Lab nedavno je u Irak, Indiju i Tursku prodala...

Ostatak članka pročitajte ovdje.

Utorak, 12.11.2013. / poslovni.hr