Tehnologija nam je omogućila da se razvijamo i prvi smo u Hrvatskoj koji izrađujemo zidne tapete uz pomoć umjetne inteligencije, istaknuo je u razgovoru za PoslovniFM Robert Bilić, vlasnik tvrtke Haut, pojašnjavajući kako je došao na ideju da djela Michelangela, Klimta te drugih umjetnika, uz pomoć umjetne inteligencije, krase zidove domova ili ureda.
– Počeli smo raditi galerije fotografija i pomagali se umjetnom inteligencijom, a kako smo u tom poslu već 15 godina, s narudžbama, primjerice, postera za različite kampanje, pomislio sam da bih volio ići u proizvodnju zidnih tapeta. Vidio sam da mnoge tvrtke imaju apstraktne kadrove, a mi nismo htjeli ići tim putem. Umjetna inteligencija mi je bio hobi i, moram priznati, na početku i nije bilo nešto, bilo je puno prepreka, loše rezolucije, deformiranih lica…. prisjetio se početaka Bilić.
– Kako su dolazile nove fotografije sve je bilo puno bolje pa smo pomalo počeli s izradom zidnih tapeta uz pomoć umjetne inteligencije. Iako smo na početku, jako smo zadovoljni odazivom kupaca, kazao je Bilić u razgovoru za podcast Poslovni đir, kojeg uređuje i vodi Ojdana Koharević. Cjelovit razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.
Na upit kako razlikovati proizvod koji je napravljen uz pomoć umjetne inteligencije od onoga koji je samo prekopiran, Bilić odgovara kako postoje pravila.
– Kad se radi s umjetnom inteligencijom, tad se daje naredba u obliku prompta, u kojem morate staviti sve parametre što zapravo hoćete. Primjerice, ako želim nešto što je u stilu Michelangela onda to neće biti reprodukcija, već nešto najbliže originalu. Prednost je što taj rezultat dobijete za minutu i zatim dorađujete dok ne dobijete željeni rezultat, kaže Bilić. Ponovio je kako mu je to bio hobi i zadovoljan je odjekom među kupcima.
Bilić je rado govorio o još jednoj vrsti poduzetništva – franšiznom poslovanju, jer je dugo radio za McDonalds. Urednica i voditeljica naglasila je kako je upravo Poslovni FM na čelu s glavnim urednikom, direktorom i pokretačem Darkom Bukovićem, uz pomoć Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, 2021. godine pokrenuo prvu i jedinstvenu godišnju nagradu za franšizere, Francshise Brand Leader Award. Time je priča o franšiznom poduzetništvu kod nas dobila neku novu dimenziju, a Bilić je ispričao još neke dobre strane takve vrste poslovanja.
– Kad hoćete krenuti u nešto, franšiza će vam omogućiti da vrlo brzo počnete s radom, reći će vam kako ćete to raditi, jer oni od toga imaju naknadu. Mi smo bili u dvije velike franšize, među ostalim I za veliki McDonalds…. priča Bilić.
Na pitanje kako poduzetnik uopće može postati franšizer, Bilić kaže kako je interes davatelja franšize da svaki sposoban čovjek preuzme njihovu franšizu jer od toga svi imaju dobit i tako šire posao. Kad netko kreće u biznis daleko je jednostavnije krenuti u franšizu, no ne treba biti dokazani ‘igrač’, već samo imati novac, a katkad to nisu velike svote za ulaganje u ovu vrstu poduzetništva.
– Franšizno poduzetništvo bliže je izvaneuropskim državama, dok u zemljama Europe poduzetnici radije biraju samostalan put, ocijenio je.
Što bi kao iskusni poduzetnik poručio mladima koji žele krenuti u samostalni biznis?
– Za poduzetništvo treba određena hrabrost. Ako je čovjek uporan mora uspjeti, pogotovo danas kad investicije nisu velike kao nekada. Vi možete raditi iz svoje sobe, možete se konzultirati s chatGPT, ja ga primjerice koristim svakodnevno… kazao je na kraju razgovora Robert Bilić, vlasnik tvrtke Haut iz Splita.
Preuzeto sa poslovnfm.com