Kanaan iz Donjeg Miholjca jedan je od najvećih regionalnih proizvođača čipsa i flipsa, a zahvaljujući nedavno realiziranom povoljnom kreditu HBOR-a za skladište krumpira, dodatno će ojačati svoju poziciju na tržištu. U ovoj godini tvrtka će preraditi oko 12 tisuća tona krumpira, a očekivanja za 2014. su na razini od 20 tisuća tona.
Kanaan je nastao 1990. godine kao obiteljski biznis u kućnoj garaži za proizvodnju tjestenine, a preradom krumpira počeli su se baviti 2005. godine."Držimo 40 posto hrvatskog tržišta čipsa i raznih flipseva, a najčešće smo prisutni kroz trgovačke marke samih naručitelja. Pod vlastitim brendom Kanaan proizvode plasiramo na inozemno tržište – uglavnom zemlje regije: Bosna i Hercegovina, Mađarska, Bugarska, Srbija i ponajviše Makedonija", kaže Zvonko Popović, vlasnik i direktor Kanaana. Pojašnjava da je trenutni omjer prihoda ostvarenog na domaćem i inozemnom tržištu od 70 do 30 posto, a već bi tijekom ove godine izvoz trebao dosegnuti i 40 posto ukupnog plasmana. Cilj će biti postignut kada tvrtka iz D. Miholjca bude više od 50 posto svojeg čipsa prodavala izvan matičnog tržišta. Unatoč gospodarskoj krizi, ova prehrambena tvrtka ostvaruje konstantan rast te radi s maksimalnim kapacitetima u tri smjene 360 dana u godini. Poslovna politika s osloncem na više različitih naručitelja, omogućila je tvrtki stabilnost te udvostručenje prihoda s 32,3 milijuna kuna u 2008. godini na 66,3 milijuna lani. Popović očekuje u ovoj godini daljniji rast prihoda za 15-ak posto.
Ponuda iz V. Britanije
Nedavno je britanski trgovački lanac Tesco, treći najveći svjetski maloprodajni lanac s 6350 supermarketa u 14 zemalja i 520 tisuća zaposlenih koji ostvaruju oko 75 milijardi eura godišnjeg prihoda, želio uposliti Kanaan kao svojeg dobavljača. No, pojašnjava Popović, Britanci, koji su lani došli u Donji Miholjac i pregledali tvornicu, zatražili su da im se stavi na raspolaganje minimalno 40 posto kapaciteta pogona. Nakon pomne analize, u Kanaanu su procjenili da bi im trenutno takav pothvat bio prerizičan jer bi morali odbaciti dio svojih dotadašnjih dobrih kupaca. Stoga je donesena odluka te su se odlučili na kupnju nove velike linije, a čija implementacija je u tijeku."Već godinama pokušavam na sve načine doći u zakup državne zemlje na kojoj bi organizirali proizvodnju krumpira, no bezuspješno", žali se direktor Kanaana. Zbog svega toga tvrtka značajan dio svojih operacija već sada ima u Srbiji i Mađarskoj, a očekuje se da će se to još povećati.
Ulaganja u skladište
Prije dvije godine Popović je razmišljao i o preuzimanju PIK Čačka u Srbiji koji je...
Ostatak članka pročitajte ovdje.