Ove će godine turistima biti poželjnija bliža odredišta dostupna automobilom nego ona daleka u koje se mora putovati zrakoplovom. Ovaj podatak ide u prilog Hrvatskoj koja je »automobilska destinacija« - imamo vrhunske autoceste i prvorazredni položaj pa joj gravitira pola Europe.
Prognoze Svjetske turističke organizacije nekoliko su se puta mijenjale posljednjih mjeseci, otkako je detektirana svjetska turistička kriza. Posljednje prognoze Europi predviđaju tri posto pada broja dolazaka gostiju, što se, poznato je, poklapa i sa željama hrvatske turističke operative. Iako nitko ne dvoji da svijet prolazi kroz najtežu gospodarsku krizu još od 1929. godine, pojedini turistički segmenti pokazuju iznimnu žilavost. Određena otpornost na krizne situacije ipak se očekuje, i to u jeftinim letovima (low cost), kroz veći dohodak u nekim državama u razvoju te zbog navike ljudi u razvijenim zemljama da putuju.
Prema Svjetskom turističkom vijeću (World Travel and Tourism Council, WTTC), Europi se predviđa najveći pad i najsporiji oporavak tijekom iduće godine. Ipak, ako detaljnije promotrimo prognoze tog vijeća, koje prenosi Glavni ured Hrvatske turističke zajednice (HTZ), postoji niz činjenica koje idu u prilog hrvatskom turizmu. Ove će godine, naime, turistima biti poželjnija bliža odredišta dostupna automobilom nego ona daleka u koje se mora putovati zrakoplovom. Hrvatska je prije svega »automobilska destinacija«, a imamo vrhunske autoceste i prvorazredni položaj pa joj gravitira pola emitivne Europe. Jadran je nizu zemalja prvo toplo more.
Iako su, na globalnoj razini, putovanja vlakom u plusu, to je relativno zanemarivo u odnosu na broj stranaca koji na Jadran dolaze tim prijevoznim sredstvom.
Vijeće nadalje ističe da bi posjeti rodbini i prijateljima te ponovni posjeti poznatom odredištu također mogli ostati otporni na krizu. Budući da hrvatski turizam ima velik postotak stalnih, vjernih posjetitelja, i ta mu prognoza ide u prilog.
Kao i ona da sunce i more ostaju najtraženiji tip odmora. Zbog relativne zaostalosti izvanpansionske ponude, gotovo sva istraživanja pokazuju da turisti u Hrvatsku dolaze ponajprije radi sunca i mora.
Mogli bismo se okoristiti i činjenicom da raste buking preko interneta: putovanja su najtraženiji proizvod u globalnoj internetskoj trgovini, pokazuje istraživanje moćnoga Googlea. Prema tom izvoru, promet proizvoda i usluga na internetu raste po stopi devet puta većoj od rasta prometa u maloprodajnim mrežama. Zvuči gotovo nevjerojatno daveć sada 41 posto Europljana putovanja bukira putem interneta. Hrvatska može profitirati i od kružnih putovanja, jer se ni u tom dijelu ponude ne očekuje znatniji pad prometa u odnosu na ranije godine.
Cijelo će Sredozemlje, s druge strane, osjetiti štetu zbog smanjenja broja poslovnih putovanja. No to je manje opasna stavka od procjene da će cijena diktirati ovogodišnje motive turista. Cijena bi mogla biti odlučujući faktor u odabiru ovogodišnjeg odredišta za odmor. Uz to što će manje trošiti i skraćivati boravak, putnici će više tražiti aranžmane all inclusive, predviđa Svjetska turistička organizacija.
Nove linije iz Finske, Švedske i Španjolske
Rast će broj putnika na jeftinim zrakoplovnim linijama. Jadranske zračne luke već imaju solidan broj aranžmana s takvim jeftinim kompanijama. Uvode se i nove redovne zrakoplovne linije prema Hrvatskoj iz Finske, Švedske i Španjolske, čime će se omogućit povećanje broja individualnih gostiju.