Ćosić: Sve više će žena biti u nogometu, posebno u zastupanju maloljetnih igrača

Ćosić: Sve više će žena biti u nogometu, posebno u zastupanju maloljetnih igrača

Mislim da će sve više žena biti prisutno u nogometu, a prostor apsolutno vidim u zastupanju maloljetnih igrača. Oni tu vide povjerenje, majčinsku podršku, a uz pravno znanje koje nogomet danas traži, žene mogu puno pružiti jer su uporne, daju sve od sebe i roditelji tu osjećaju više povjerenja, istaknula je u razgovoru za PoslovniFM Katarina Ćosić, odvjetnica iz Odvjetničkog društva Ćosić.

Nogomet me zanima od malih nogu, dođe to prirodno, to se ne razvija. Imala sam u djetinjstvu dosta muških prijatelje i jednostavno je bilo prirodno da se uklopite u društvo, igrate, uživate. Razvila se tako ljubav prema nogometu, koja nije išla u smjeru nikakvog profesionalnog treniranja, nego dodatno nakon pravnog fakulteta u smjeru sportskog prava, zastupanja u nogometu, kazala je Ćosić Srđanu Šimcu, uredniku i voditelju podcasta Medijator.

Na upit da objasni razlike u zastupanju u nogometu odvjetnika odnosno agenata Ćosić pojašnjava kako odvjetnici imaju licencu za zastupanje u svim pravnim područjima, kako je to propisano našim propisima i međunarodnim propisima. Nogometni pak agenti potpadaju pod regulativu FIFA-e, koja je kao krovna organizacija u nogometu nadležna za agente, a svatko tko se želi baviti tim poslom mora položiti ispit za nogometnog agenta i steći licencu da bi se uopće moglo zastupati igrače. Ali ne u odvjetničkom dijelu. Fifa je, dakle, oformila postupak koji uključuje i neke institucije klirinške kuće putem koje idu i uplate. Znači, cijeli proces je reguliran tako da bez licence nogometnog agenta vi ne možete biti bio dio transfernog postupka ili ugovor o zapošljavanju nogometaša.

Pritom odvjetnik, dakle, ima licencu za zastupanje, ali on neće biti legitimiran za zastupanje igrača pred FIFA-om koja zahtjeva upravo njihovu licencu. Znači odvjetnik može zastupati igrača i štititi njegove interese, ali ne može nastupati kao agent. I to je ta glavna razlika. Znači, on bi mogao, recimo, za nogometaša sklapati neke komercijalne ugovore, mogao bi zastupati ugovore o prodaji nekretnina, savjetovanja oko njegovih prava, zastupanje pred tijelima znači pred disciplinskim sudom, arbitražnim sudištem, to bi sve odvjetnik mogao raditi. Međutim, FIFA zahtjeva po svojim propisima da onaj tko zastupa igrača u transfernom postupku mora imati licencu. Time sam dvostruko osnažila svoju ulogu potpunog i cjelovitog zastupanja nogometaša, kazala je Ćosić.

– Nogometna industrija još nije dovoljno otvorila temu mirenja u sporovima. A trebala bi kako bi se uštedjelo vrijeme, time i novac, a brzi rok ide svima u korist, smatra Ćosić. Detaljnije govori i o transferima, odnosima u ugovoru, sponzorskim ugovorima… Cjelovit, vrlo informativan, autentičan i inspirativan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– U područje odvjetništva privukla me najviše kreativnost, jer se otvaraju mogućnosti i puno je prostora za učenje, napredovanja. Puno je prostora kako bi se na razne načine riješili problemi za naše klijente, što na kraju zapravo predstavlja veliko zadovoljstvo. Klijenti su zadovoljni, preporuče vas, a to je postalo izazov. Puno je odvjetnika na tržištu. Morate se izboriti, medijski prostor je vrlo gust i jednostavno morate naći svoje mjesto pod suncem, zbog čega morate biti kreativni, morate se isticati znanjem. I postavlja se glavno pitanje zašto baš vi? Zašto? Zašto baš vi kao odvjetnik? Zašto ne neki drugi odvjetnik?, kazala je Ćosić.

– Moderan pravnik mora ne samo poznavati zakone, već puno više. Mora se apsolutno koristiti medijskim sredstvima i kanalima, društvenim mrežama, jako puno raditi s ljudima, graditi ugled na drugačiji način nego što je to bilo prije, kada nije bilo toliko kanala javne komunikacije. Mislim tu i na mobitele, na razne aplikacije na mobitelima. Mora se puno više ulagati u klijente, klijenti su sve zahtjevniji, dakle, ne samo da je vrijeme drugačije, izazovnije za odvjetnike, nego gledamo, dakle, i sa strane klijenata koji danas puno više zahtijevaju, zaključila je Ćosić razgovor za PoslovniFM.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Srijeda, 03.07.2024. / www.poslovnifm.com