Bravarija Ivanić

Čudo iz Gračana: Iz malog obiteljskog obrta prerasli u multinacionalnog igrača i grabe naprijed

Čudo iz Gračana: Iz malog obiteljskog obrta prerasli u multinacionalnog igrača i grabe naprijed

Od radione stvorio oazu Industrije 4.0., sad osniva tehnološki inkubator.

Zagrebačka Bravarija Ivanić u manje od desetljeća evoluirala je iz malog obiteljskog obrta, preko ozbiljne tehnološke tvrtke do multinacionalnog igrača koji 35% prihoda ostvaruje na inozemnom tržištu, od čega dio i na američkom.

Kupci su im gotovo sve značajne ICT, energetske, automobilske i druge tehnološke tvrtke iz Hrvatske i Europe. Aktualna investicija od ukupno 5,5 milijuna eura, koja podrazumijeva preseljenje iz Gračana u novi prostor na zagrebačkom Žitnjaku označit će iskorak u njihovu razvoju.

Tvrtka je s 5,5 milijuna kuna neto prihoda u 2020. lani skočila na 11 milijuna, a očekivanja za ovu godinu su na razini od čak cca 35 milijuna. Za naredno razdoblje očekuju dvoznamenkast rast, i to rast svake godine.

Kako pojašnjava Tomislav Ivanić, direktor ove tvrtke koju je prije 40 godina osnovao njegov otac Stanislav, novi pogon od 10.000 m² bit će gotovo osam puta veći od postojećeg, a omogućit će rast kapaciteta za barem 300%, a zaposlenih za nekoliko puta. Preseljenje kreće ovih dana, a trebalo bi biti završeno do kraja svibnja.

“Već kad sam preuzeo tvrtku 2017. imali smo značajan investicijski ciklus od gotovo 2,5 mil. eura u strojeve i pogone, čime smo u čitavoj tvrtki implementirali Industriju 4.0. Nova investicija će značiti svojevrsni kvantni skok jer ćemo imati puno bolje uvjete za rad i razvoj, a ono što će ‘zbilja biti novo’ je da planiramo u sklopu tvrtke otvoriti tehnološki obrazovni inkubator, prvi takve vrste u Hrvatskoj.

Sastojao bi se od 50-ak radnih jedinica na 1500 m² u kojima će isto toliko mladih stručnjaka moći razvijati svoje ideje uz našu svesrdnu potporu. Moći će koristiti našu tehnologiju, stjecati dodatna znanja i vještine, što je prema mojem iskustvu ključni izazov za sve mlade stručnjake koji diplomiraju ili završe srednju školu, a onda ih zbog nedostatka prakse nitko ne želi angažirati niti shvaćati ozbiljno”, kaže Ivanić.

Dodaje da u slučaju uspješne realizacije u narednom razdoblju planiraju krenuti u pregovore i s obrazovnim institucijama vezanim uz industrijsku proizvodnju i razvoj tehnologija, vezano uz definiranje modaliteta suradnje navedenog projekta, a koji bi trebao postati svojevrsni centar tehnološke izvrsnosti u Hrvatskoj.

“Tvrtku je 1983. u garaži na Bukovcu osnovao moj otac Stanislav Ivanić. Kada smo se ’90-ih preselili na ovu lokaciju u Gračanima, imali smo svega tri djelatnika. Danas nas je tridesetak, a s novim pogonom ćemo imati kapacitet za 200-tinjak zaposlenika. Kada sam prije četiri godine preuzeo tvrtku, u kojoj sam zapravo angažiran od svojeg djetinjstva, stavio sam fokus na tehnologiju i Industriju 4.0.

To znači da su procesi toliko automatizirani da se projekt, izravno iz računala, dijeli među strojevima koji onda u međusobnoj digitalnoj komunikaciji sami optimiziraju posao – projekt zaprima digitalni ladičar koji onda primjerice laseru isporučuje putem robota traženi lim u optimalnom trenutku, a nakon toga se automatski aktivira i savijačica koji od lasera preuzima izrezani element i savija ga prema zadanim parametrima.

Gotovo da i nema projekta kojeg mi nismo u stanju u 10-ak dana tehnološki razraditi, naravno u suradnji s naručiteljem, razviti i proizvesti. Naravno, niti jedna tehnologija nema puno smisla bez kvalitetnih ljudi, a mi ih imamo”, pojašnjava na jednostavnom primjeru Ivanić poslovni proces u svojoj tvrtki.

Ističe da ovakav model, osim što garantira vrhunsku kvalitetu i sigurnost, također deseterostruko štedi vrijeme u odnosu na ono koliko bi to sve trajalo u ljudskoj komunikaciji i praznom hodu između poslovnih procesa.

Zelena agenda i OIE
Ovaj mladi zagrebački poduzetnik kaže da po pitanju diverzifikacije mogućnosti gotovo da i nemaju konkurenciju u Hrvatskoj, jer na ovom prostoru u metalskoj industriji često nedostaju investicije u nove tehnologije, a novi sudionici su opredijeljeni na uže tržišne niše. Iako rade s mnogim poznatim tvrtkama na sofisticiranim projektima, zbog prakse ugovora o povjerljivosti, o konkretnim imenima ne smiju govoriti.

No, ističu da rade za domaće i strane proizvodne tvrtke raznih industrija, poput električnih vozila, grijanja i klimatizacije, prehrambene, ICT operatere, energetske tvrtke, a poseban fokus im je Zelena agenda i obnovljivi izvori energije...

Ostatak vijesti pročitajte na poslovni.hr

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Utorak, 22.03.2022. / poslovni.hr