Najdugovječniji strani trgovački lanac u Hrvatskoj, tvrtka DM-Drogerie Markt, u utorak je u povodu 15. obljetnice poslovanja predstavio niz projekata kojima će obilježiti ovaj jubilej. Radi se o inicijativama primarno naslonjenima na ekologiju, društvenu povezanost i odgovornost, najavio je direktor Mirko Mrakužić.
Prvi krenuli s plastičnim
Lanac će darovati 100.000 platnenih torbi, koje je proizveo URIHO, kako bi istisnuo plastične vrećice.
Među obljetničkim altivnostima našla se i inicijativa pod sloganom "Tu čuvam prirodu" putem koje će DM kupcima idućih tjedana darivati 100.000 platnenih torbi kako bi ih motivirao da u kupnji umjesto plastičnih koriste platnene vrećice. Spomenuta inicijativa odvija se u suradnji s tvrtkom URIHO, gdje je platnene torbe šivalo njezinih 500 zaposlenika među kojima je više od 50 posto osoba s invaliditetom. Vizualno rješenje torbe nastalo u partnerstvu s projektom Fashion.hr industrija. Ovaj projekt DM-a podržalo je i Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. "Bili smo prvi trgovac koji je na hrvatsko tržište uveo besplatne plastične vrećice, nakon 15 godina počet ćemo ih naplaćivati odnosno, za neuzimanje plastičnih vrećica kupce ćemo honorirati," najavio je Mrakužić. Za vrijeme trajanja kampanje, procjenjuju u DM-u, svaka platnena torba koju daruju kupcu, zamijenit će najmanje 1000 plastičnih vrećica odbačenih u okoliš. Svatko tko u bilo koju prodavaonicu DM-a donese 15 rabljenih plastičnih vrećica bit će nagrađen, ne samo platnenom torbom kao najboljim rješenjem za ekološki odgovornu kupnju, već i popustom od 25 posto na kupnju 15 odabranih proizvoda. Kupci koji na blagajni ne zatraže plastičnu vrećicu, odnosno odbiju je uzeti, dobit će 15 bodova na DM Active Beauty kartici, kazala je Marinka Akrap, prokuristica tvrtke. Najavila je i da će tandemski spektometar masa, uređaj vrijedan 1,8 milijuna kuna kojim je kod novorođene djece moguće pravodobno otkriti 30 nasljednih metaboličkih bolesti i kojeg zdravstveni sustav do sada nije imao, ovih dana biti uručen zagrebačkom KBC Rebro. Zaposlenici DM-a tijekom godine, navela je, u volonterskim će projektima odraditi 15.000 sati što je dva radna dana po zaposleniku, a tvrtka će ih za te aktivnosti darivati slobodnim danima. Akcija se provodi u suradnji s Hrvatskom mrežom volonterskih centara no, DM poziva na uključivanje i sve građane Hrvatske. Završna manifesta- cija bit će 21. rujna, na Međunarodni dan mira. Jasenka Nećak, ravnateljica Uprave za atmosferu i gospodarenje otpadom, naglasila je da se s otpadom pogrešno postupa najčešće radi neznanja. U Hrvatskoj se godišnje proizvede 200 milijuna komada plastičnih vrećica, navela je Nećak, napominjući da je nužno poticanje i gospodarstva na usmjeravanje u proizvodnju i potrošnju okolišno prihvatljivijih vrećica kao što su platnene ili pak reciklirane.
Investirano 64 mil. kuna
U 15 godina DM je u 54 grada otvorio 135 prodavaonica, zaposlio više od 1000 djelatnika i prisvojio 24,9 posto tržišnog udjela. Lani je investirao 63,8 milijuna kuna te ostvario 1,8 milijardi kuna prihoda.