Lanac drogerija dm-drogerie markt Hrvatska u fiskalnoj godini 2012./2013. ostvario je ukupni promet u iznosu od 1,96 milijardi kuna, što je u usporedbi s prošlom poslovnom godinom rast od 1,2 posto. Ostvarena dobit je oko 100 milijuna kuna, a što je za oko 10 posto manje nego lani.
Uprava dm-a u četvrtak je predstavila rezultate za prošlu poslovnu godinu koja za ovu kompaniju završila u rujnu, a koji su potvrdili lidersku poziciju tvrtke kao na tržištu drogerijskih proizvoda s udjelom od 25,84 posto.
Kako bi kupcima omogućili da zadrže postojeći standard, kažu u Upravi, da su kroz brojne akcije povećavali pogodnosti za kupce, a što je u konačnici utjecalo na manju dobit u odnosu na prošlu poslovnu godinu.
Raste prodaje vlastitih marki
"Kontinuirana ekspanzija te usmjerenost na usavršavanje asortimana koji kupcima omogućuje zdraviji i kvalitetniji život osigurali su dm-u mjesto tržišnog lidera. Poslovni rezultati u protekloj poslovnoj godini velikim su dijelom rezultat našeg četrdeset godina dugog naslijeđa. Danas, jednako kao prije četiri desetljeća, svjesni smo da je usklađivanje djelatnosti s povratnim informacijama kupaca ključ uspješnog poslovanja", naglasio je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.
U ukupnoj prodaji proizvodi vlastitih marki, kojih je 21, sudjeluju s 26,2 posto i u odnosu na lani zabilježen je rast od 3 posto. Kako je navela Gordana Picek, članica Uprave za marketing i odnose s javnošću, prosječna košarica kupca se smanjila kada je u pitanju njena vrijednost, ali ne i količinski jer su kupci sve više okreću povoljnijim dm-ovim markama.
42 nova radna mjesta
U prošloj godini kompanija je investirala više od 43 milijuna kuna, a velik dio uložen je u otvaranje sedam novih prodavaonica te modernizaciju postojećih. Danas dm ima 152 prodavaonice u 60 hrvatskih gradova, a u devet prodavaonica u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Dubrovniku i Velikoj Gorici djeluju i odjeli bezreceptnih lijekova i medicinskih proizvoda.
Što se tiče tekuće poslovne godine, u planu je investicija od 50 milijuna kuna, a od čega će dio, kako je rečeno, otići na otvaranje osam novih trgovina i modrenizaciju postojećih. Širenje mreže trgovima znači i nova zapošljavanja - u ovoj godini primljena su 42 zaposlenika i sada ih ukupno ima 1.223.
Prosječna neto plaća zaposlenika u trgovini je 8.304 kune, što je u odnosu na prošlu poslovnu godinu povećanje za stopu inflacije -3,4 posto.
Od 1996. godine, kada je kod nas dm otvorio prvu trgovinu, ukupna investicija u Hrvatskoj kreće se oko 100 milijuna eura.
Svi zadovoljni
S obzirom da je već četiri godine za redom dm proglašen najboljim poslodavcem u Hrvatskoj, ne čudi previše podatak da im dnevno stigne 120 molbi za posao, a na svaku od 30.000, koliko ih je ukupno zaprimljeno u prošloj poslovnoj godini, je odgovoreno.
Da je filozofija kompanije 'Tu sam čovjek, tu radim', kažu u Upravi, pokazali su rezultati internog istraživanja prema kojem je čak 97 posto njihovih djelatnika smatra dobrim poslodavcem. Prema istraživanju agencije Ipsos Puls iz listopada 2013., 68 posto građana ovaj drogerijski lanac smatra tvrtkom koja najviše brine za svoje djelatnike.
dm kao poslodavca sigurno bi pohvalili i dobavljači, jer su rijetki koji redovito plaćaju - svoje obveze u prosjeku podmiruju za 26 dana.
Poslodavac za poželjeti: Prosječna im je plaća 8.304 kn