Hrvatska bi u idućih pet godina trebala biti bogatija za 2478 novih hotelskih soba, no s obzirom na trenutno iznimno nizak udio hotelskog smještaja, kao i ciljeve koje smo si zadali turističkom strategijom - vijest baš i ne daje puno mjesta za optimizam.
Statistika koju je pripremio te jučer u sklopu Adria Hotel Foruma predstavio partner konzultantske kuće Horwath HTL Siniša Topalović pokazuje kakav je trenutni interes investitora za ulaganja u hotele u regiji do 2025., a iako je Hrvatska na četvrtom mjestu od 12 zemalja po broju soba koje bi trebala dobiti, brojke su i dalje daleko od zacrtanih ciljeva po kojima smo u razdoblju od 2013. do 2020. godine trebali dobiti 20.000 novih soba, što je podbačaj.
4 zvjezdice
Dobra vijest za Hrvatsku u usporedbi s regijom jest činjenica da će prosječno ulaganje po hotelskom ključu iznositi više od regionalnog prosjeka (umjesto 147.000 eura, u Hrvatskoj će se po ključu uložiti 185.000 eura), no i to uglavnom kao posljedica činjenice da su si investitori zadnjih godina značajno realizirali brownfield projekte s 4 zvjezdice, dakle manje rizične investicije,a sad su im ostali ozbiljniji greenfield projekti više kategorije.
Brendirani hoteli
Puno optimizma ne daje nam ni statistika o broju brendiranih hotelskih soba obzirom će većina realiziranog u domovini otpasti na investicije domaćih hotelijera dok su u pipeline od najavljenih brendova ušla dva projekta Four Seasona na Hvaru i u Kuparima, Hilton Costabella, Marriott u Splitu te Aman resort u Cavtatu.
Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr