Hrvatske tvrtke ‘zaobilaze’ blagdanska primanja, no dodjeljuju donacije

Domjenke zamijenilo humanitarno darivanje

Brojne hrvatske tvrtke ove godine neće prirediti božićni domjenak. Većina će svoje kupce, klijente ili partnere darivati tek simboličnim prigodnim blagdanskim darovima poput kalendara, rokovnika i olovaka ili će budžet namijenjen proslavama i darovima preusmjeriti u humanitarne svrhe.

Tako su voditelji u Cemexu Hrvatska dobili skroman budžet kako bi svoje odjele počastili božićnim ručkom, no zaposlenici su ta sredstva za interni božićni ručak odlučili donirati za zimovanje štićenicima dječjeg doma, a Coca-Cola HBC Hrvatska će, umjesto kupnje darova i fešte, sa sto tisuća kuna u pet škola poduprijeti UNICEF-ov program “Stop nasilju među djecom“.

Ericsson Nikola Tesla jedna je od rijetkih kompanija koja se za Božić sjetila svojih umirovljenika i pogostila ih uz prigodan program. Osjetljivost za aktualno stanje dokazali su i provođenjem ankete među roditeljima, pa će za Dan dječje radosti, umjesto dara, isplatiti 600 kuna po djetetu.

Končar će sredstva koja bi utrošili za hranu i piće donirati školama, bolnicama i fakultetima, a svojim su radnicima preporučili da što više čestitki šalju elektroničkom poštom, pa će samo malobrojni suradnici dobiti tiskane, korporativne čestitke.

Partnerima u zemlji i inozemstvu Končar će, ipak, dostaviti dar u obliku nekog autohtonoga hrvatskog proizvoda. DM-drogeriemarkt će na tradicionalnim božićnim večerama po regijama počastiti svih svojih 1023 zaposlenika kako bi se bolje upoznali i družili. Poslovne partnere nikada nisu darivali niti ih zvali na domjenke, jer prije svega žele ulagati u svoje kupce.

U HAC-u mjere štednje
Radi mjera štednje, u Hrvatskim autocestama je 2009. godina druga zaredom u kojoj nisu priredili domjenak ni za djelatnike ni za klijente i partnere, a neće dijelili ni prigodne darove. Domjenaka i darova neće biti ni u HŽ Holdingu, Hrvatskoj gospodarskoj komori, Hrvatskoj obrtničkoj komori, Podravki i Croatia osiguranju te Ini.

Hrvatska banka za obnovu i razvitak organizirat će prigodno okupljanje radnika i zdravicu, dok će darovi biti u obliku promidžbenog materijala. Iz HEP-a poručuju kako ove godine neće organizirati božićni domjenak te da će na nabavu prigodnih rokovnika, kalendara i slično potrošiti minimalna sredstva - ‘skromnih’ dvjesto tisuća kuna.

Od božićnog domjenka za svoje članove i klijente neće odustati hrvatski poslodavci. U HUP-u smatraju da se treba družiti i ostvarivati poslovne kontakte, posebice u vremenima krize. Kako nam je kazao glasnogovornik HUP-a, domjenak će biti nešto skromniji nego ranijih godina. IGH će imati domjenak i za poslovne partnere i za svoje djelatnike, ali u skladu s recesijskim vremenima i štednjom. Ističu kako, unatoč tome, nema razloga da se ne okupe i ne razmijene dobre želje.

Kao i ranijih godina, Pliva će za sve zaposlenike organizirati tradicionalno druženje, dok je za djecu zaposlenika organizirana projekcija animiranog filma. Umjesto domjenka za poslovne partnere, Pliva već godinama uoči Božića izdvaja financijska sredstva za poboljšanje uvjeta liječenja u bolnicama. Ove godine Pliva se uključila u projekt “Daj pet”, kojemu je cilj prikupiti pet milijuna kuna za opremanje Odjela intenzivnog liječenja djece na Klinici za pedijatriju Kliničke bolnice Osijek.

I banke štede
Zagrebačka banka neće organizirati domjenke, a poslovne partnere kane darivati simboličnim darovima. RBA će u okviru projekta “Božićne donacije” donirati pet dječjih odjela bolnica s ukupnim iznosom od 250 tisuća kuna. U PBZ-u kažu da zadnjih godina ne organiziraju domjenke, nego sredstva usmjeravaju u humanitarne programe. Hypo banka će nakon godišnje skupštine imati domjenak.

IT tvrtke u zajedničkom druženju
Informatičko-komunikacijske tvrtke dokazale su brzo prilagođavanje promjenama, pa su SAP, IBM Hrvatska, Siemens, B4B, Cisco, King ICT i Iskon iskoristile dodjelu ‘Nagrade Božo Težak’ za IT novinara godine te za suradnike i klijente zajednički ‘odradile’ predblagdansko druženje, a troškove organizacije praktično podijelile. Partneri Microsofta Hrvatska dobit će “tehno” darove iz njihove ponude.

Telekomi se ne odriču veselica
Hrvatske telekom kompanije ni u krizi se ne odriču domjenaka, pa će T-Com blagdanska druženja održati po regijama. Poslovne darove zamijenili su donacijama i pomaganjem društveno korisnih projekata, jednako kao i VIPnet, koji će ove godine novac za darove donirati Hrvatskom centru za razminiranje. Partnere i prijatelje počastit će božićnim koncertom u HNK a djelatnike partijem. I Tele2 će održati internu zabavu, no sa suradnicima su već slavili godišnjicu tvrtke u listopadu a osim darova bit će i donacija za uređenje četiriju dječjih odjela u bolnicama u četiri županije.

Ponedjeljak, 14.12.2009. / Marijana Šešo, Mirjana Ćuk, slobodnadalmacija.hr