Brojne tvrtke i institucije prilagođavaju se novom, netradicionalnom i digitalnom načinu rada.
Pandemija koronavirusa pogodila je cijeli svijet i izazvala globalnu krizu na više razina. Uz borbu za zdravlje, gotovo istodobno se počela odvijati i borba za oporavak gospodarstva.
Usprkos svim problemima, ova je kriza donijela i mnoge prilike, a jedna od njih je svakako ubrzana digitalizacija koju provode ne samo poslovni subjekti, nego i ostale institucije važne za funkcioniranje društva i države.
Iako je postojala svjesnost o važnosti digitalizacije i digitalne transformacije poslovanja, ova krizna situacija dodatno je potvrdila važnost korištenja digitalnih alata.
Prilagoditi uvjete rada
Brojne tvrtke i institucije prilagođavaju se novom, netradicionalnom i digitalnom načinu rada koji uvelike mijenja njihov dosadašnji rad i komunikaciju. Važnost IT tehnologije i digitalizacije poslovnih procesa posebno je važna i zbog rada od kuće koje su tvrtke uvele kao logičan potez za očuvanje zdravlja svojih zaposlenika, ali i njihovih radnih mjesta. Pritom su se i zaposlenici ‘preko noći’ morali prilagoditi kućnim uvjetima rada koji definitivno iziskuje mnogo intenzivnije korištenje IT alata.
“Da bismo organizirali učinkovit “home office”, potrebna nam je suvremena informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT – ICT) koja podrazumijeva prijenosna ili pločasta računala (‘lap top’ & ‘tablet’) i pametne mobilne telefone, uključujući odgovarajuću programsku podršku. Naravno, to sve treba biti podržano od strane informacijsko-komunikacijskog sustava poslodavca, koji omogućava pristup lokalnoj mreži, programskoj podršci i podatcima korisnika, tako da korisnik pri radu nema ograničenja u odnosu na tehničke uvjete koje ima doma.
U tome dosta pomaže i ‘računalstvo u oblaku’ (Cloud computing) te pristup internetu putem mreža nepokretnih i pokretnih komunikacija (‘fiksni’ i ‘mobilni’ Internet)”, pojašnjava Dražen Lučić, voditelj Odjela za informacijsku sigurnost Hrvatske gospodarske komore.
Sukladno tomu, donosimo 5 najvažnijih IT savjeta za učinkovit home office.
- Osigurajte kvalitetan ‘fiksni’ ili ‘mobilni’ pristup internetu kako biste osigurali dobru brzinu prijenosa podataka
- Radite na prijenosnom ili pločastom računalu s programskom podrškom koja omogućuje pristup lokalnoj informatičkoj mreži poslodavca
- Osigurajte pohranu potrebnih podataka u ‘oblaku’, kako bi vam uvijek bili dostupni
- Organizirajte raspored rada kao u normalnom uredu, po mogućnosti s održavanjem redovnih sastanaka (videokonferencija)
- Ne zaboravite na preporuke informacijske i kibernetičke sigurnosti kako biste se zaštitili od hakerskih napada
Cijeli članak pročitajte na poslovni.hr