Država uvodi nova pravila za rad od kuće. Evo na koga će se odnositi i kako biti produktivniji

Država uvodi nova pravila za rad od kuće. Evo na koga će se odnositi i kako biti produktivniji

Rad od kuće i hibridni model rada postali su dijelom svakodnevice od kraja pandemije Covida-19 i lockdowna. Sve se više kompanija prilagođava trendovima, nudeći svojim zaposlenicima različite opcije prilikom zapošljavanja.

Naime, iako je prošlo gotovo dvije godine otkako je Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) proglasila kraj pandemije, rad od kuće i hibridni modeli rada i dalje su ključna obilježja suvremenog radnog okruženja.

Mnogi su očekivali povratak na staro, no istraživanja pokazuju da su fleksibilni radni uvjeti postali trajni standard, ali i želja zaposlenika.

Prema provedenom istraživanju, više od polovine ispitanika (54 posto) diljem svijeta razmotrilo bi mogućnost napuštanja svog radnog mjesta ako im se ne omogući neki oblik fleksibilnosti u radu.

Rad od kuće postaje imperativ

Spomenuto je istraživanje jedno od najvećih globalnih istraživanja ove vrste u kojemu su istraživači obuhvatili mišljenja više od 16.000 zaposlenika iz 16 zemalja, različitih industrija i radnih uloga.

Prema istome, većina zaposlenika nakon pandemije želi raditi u prosjeku dva ili tri dana od kuće.

Rad od kuće popularan je i u Hrvatskoj, a od nedavno je i pod lupom Vlade u kontekstu zakonskog okvira za nove modele rada, barem kada je riječ o državnoj službi.

Konkretnije, predlaže se da državni službenik radi najmanje jedan dan u tjednu na izdvojenom mjestu, najmanje dva dana u tjednu u prostoru državnog tijela, a ostale dane u dogovoru s nadređenim, stoji u Prijedlogu uredbe o radu na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu u državnoj službi.

Kako biti produktivniji?

Rad od kuće je sve popularniji

Rad od kuće može predstavljati izazov, no s pažljivo organiziranim radnim prostorom i usvajanjem nekoliko jednostavnih navika, moguće je stvoriti ugodno i učinkovito radno okruženje.

U nastavku potražite savjete za povećanje produktivnosti i udobnosti tijekom rada iz vlastitog doma.

Savjet 1) Opremite svoj mali ured

Odvojite posebno mjesto u svom domu koje će služiti isključivo za rad. Idealno je da taj prostor bude miran te dobro osvijetljen. Pritom, važno je da je barem vizualno odvojen od prostorija u kojima inače boravite i provodite vrijeme kada ne radite.

Imajte na umu da vam dodatni monitor na radnom stolu može ubrzati izvršavanje zadataka, a također će učiniti cijeli radni proces, osobito tijekom dužih radnih sati, mnogo udobnijim.

Savjet 2) Rad od kuće zahtijeva to-do listu

Popisi zadataka na radnom mjestu izvrstan su način za organizaciju i prioritizaciju poslova.

Kada je riječ o održavanju produktivnosti, zapisivanje ciljeva za dan može pomoći u prioritizaciji najvažnijih zadataka.

Najprije popišite sve ono što se od vas očekuje za taj radni tjedan, a potom identificirajte koji su zadaci prioritetni. Kada shvatite prioritete, možete učinkovitije organizirati svoj popis zadataka i maksimizirati rad s visokim utjecajem.

Prioretizirajte zadatke na vrhu popisa. Bilo da ih radite odmah ujutro ili ostavite za poslijepodnevnu užurbanost, pobrinite se da imate vizualni prikaz zadataka koje morate završiti za taj dan kako vam ništa ne bi promaknulo.

PRO TIP: Možete koristiti TRELLO, besplatnu online platformu za lakšu organizaciju zadataka.

Ako radite od kuće ne zaboravite na pauzeSavjet 3) Ne zaboravite na socijalizaciju

Rad od kuće ili hibridni način rada može biti poprilično samotan, stoga ne zaboravite redovito komunicirati sa svojim kolegama. Održavajte otvoren dijalog s timom povezujući se virtualno i potičući suradnju.

Organizirajte call, predložite sastanak za brainstormanje ideja te tako potaknite dodatnu suradnju unutar tima te potencijalno zaradite pohvalu kod šefa ili voditelja tima.

Savjet 4) Napravite pauze

Ključno je biti svjestan svog vremena i pronaći ravnotežu između radnog vremena i vremena za odmor. Međutim, to može biti poprilično izazovno kada radite od kuće.

Uvođenje redovitih pauza u radni dan dokazano povećava produktivnost, poboljšava mentalno zdravlje, potiče kreativnost i omogućuje više vremena za zdrave navike, poput konzumiranja hranjivih obroka, ustajanja i istezanja.

PRO TIP: Aplikacije poput Time Out mogu vam pomoći da planirate pametne pauze tijekom dana.

Savjet 5) Učinkovito upravljajte s vremenom

Rad od kuće ima svojih nedostataka – od nejasnih radnih sati do virtualnih sastanaka tijekom cijelog dana. Učinkovito upravljanje vremenom može spriječiti odgađanje i osigurati da na vrijeme završite najvažnije zadatke.

Spriječite odgađanje i poboljšajte koncentraciju uz tzv. Pomodoro tehniku.

Objasnimo na primjeru: najprije postavite timer na, primjerice, 25 minuta. Tijekom tih 25 minuta potpuno se posvetite jednom zadatku bez ikakvih distrakcija.

Radite na zadatku dok timer ne zazvoni. U tom razdoblju, vaš je cilj fokusirati se samo na jedan zadatak i izbjeći bilo kakve prekide. Kada timer zazvoni, napravite kratku pauzu od pet do sedam minuta, a potom ponovite proces.

Nakon četiri "pomodora" (4 x 25 minuta), napravite dužu pauzu, obično 15 do 30 minuta, kako biste se potpuno opustili prije nego što nastavite s radom.

Pomodoro tehnika pomaže u održavanju visoke koncentracije i smanjenju mentalnog umora jer redovite pauze omogućuju oporavak i obnavljanje energije, što je ključno kada je rad od kuće u pitanju.

Izvor fotografija: Unsplash, Pexels

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Četvrtak, 30.01.2025. / posao.hr