Platforma koju je Facebook objavio prošloga mjeseca bit će integrirana s Facebook Pages i sadržavat će besplatan alat za samoobjavljivanje preko kojeg će novinari slati svoje newslettere ili otvoriti vlastitu internetsku stranicu, piše N1.
Slobodni novinari u SAD-u mogu na program aplicirati od četvrtka, a prioritet će imati oni koji planiraju pokrivati 'crnačke, indijanske, latino, azijske ili druge rasne zajednice' u mjestima u kojima nedostaju izvori informiranja, kažu u Facebooku.
Novinari će dodatnu zaradu ostvarivati objavljujući svoje priče pomoću Facebookovih alata, počevši od pretplate i svaki će moći odrediti svoju cijenu, navodi kompanija.
Rast plaćenih newslettera uzdrmao je medije diljem svijeta, a ugledni novinari iz kuća poput New York Timesa i Vox Media otišli su na platforme kao što su Substack i Patreon, privučeni mogućnošću bolje zarade od pretplate.
Substack je ovaj mjesec objavio 'Substack Local', program vrijedan milijun dolara koji će pomoći 30-tak lokalnih novinara da osnuju vlastite tvrtke na principu pretplate.
Facebook je već duže vrijeme u napetim odnosima s medijskom industrijom, koji su vrhunac doživjeli u veljači u obračunu s australskom vladom u vezi plaćanja medijima za prenošenje njihova sadržaja.
Nakon toga Facebook je obećao da će uložiti milijardu dolara u medijsku industriju u iduće tri godine.
Izvor: N1