HAC uvodi automatsku naplatu cestarine, slijedi val otkaza? 'Uštedjeti ćemo 13 milijuna kuna mjesečno'

HAC uvodi automatsku naplatu cestarine, slijedi val otkaza? 'Uštedjeti ćemo 13 milijuna kuna mjesečno'

U HAC-u je na kraju 2017. godine bilo zaposleno 2.953 zaposlenika, dok je njihova brojka početkom kolovoza smanjena na 2.670, što potvrđuje nastojanje u postepenom smanjenju broja radne snage.

Prema najavama Hrvatska će 2022. godine uvesti novi, elektronički sustav naplate cestarine sa slobodnim prolaskom vozila, bez njihovog zaustavljanja na naplatnim postajama čime dosadašnji sustav naplate odlazi u povijest.

Glas Slavonije piše kako iz HAC-a poručuju kako trenutna naplata ima kapacitet od oko 200 vozila po satu, dok će novi sustav moći obraditi i do 3.000 vozila.

Naravno, uvođenje novog sustava dovest će ukidanja naplatnih blagajni, a samim time i njihovih djelatnika. Primjerice, samo na autocesti A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj trenutno radi 30 djelatnika.

Rade na četiri naplatne postaje - Osijek, Čepin, Đakovo i Svilaj. Ne zaboravimo da se Slavonikom zasad prometuje na samo njene dvije trećine planirane trase – od 88 km (od granice s Mađarskom do granice s BiH), u tri je faze dosad sagrađeno 58,7 km.

- Svako NP je specifičan - ukupni promet i veličina NP-a, vikend-promet, uloga u preusmjeravanju prometa kod zatvaranja dionica zbog vremenskih nepogoda i prometnih nezgoda, otvoreni/zatvoreni sustav naplate, blizina graničnog prijelaza, trajektnog pristaništa i sl., a o čemu ovisi potrebni broj blagajnika u pojedinoj smjeni odnosno međusmjeni - pojašnjavaju u HAC-u.

Dodaju i da organizacija rada u međusmjenama smanjuje potrebni broja blagajnika, jer oni počinju s radom kada se očekuje najveći intenzitet prometa.


Cijeli članak dostupan na: poslovni.hr

Petak, 30.08.2019.