Nakon 11 sjednica zagrebačkog GSV-a u 2022. u kojoj je Grad bio predsjedatelj, jučer je održana prva ovogodišnja s osvrtom na rad i najavom osnovnih elemenata rada u 2023.
Pored dogovorenih tema u 2023. na GSV-u će se tematizirati i aktualnosti jer se to pokazalo kao dobra praksa. U prvom planu GSV-a u 2023., ističe zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec, bit će trendovi na tržištu rada, za koje su zainteresirani i poslodavci i sindikati, ali i Grad Zagreb zbog ukupno 20-tak tisuća zaposlenika.
Obavezni rujanski pregovori
U najavi po interesu prednjače analiza Adventa, novi model odvajanja otpada, aktualnosti u kulturi i projekt Paromlin koji će ove godine krenuti u realizaciju, a tu je i uspostavljanje riznice. To je okvirni program, a službeni će biti usvojen na sljedećoj sjednici.
Također, nakon novih Kolektivnih ugovora za sustav koji obuhvaća blizu 12 tisuća ljudi na snazi od 1. siječnja su veća materijalna prava, dok su novi KU za gradska poduzeća zasebna tema jer ZG Holding i ZET imaju važeće do 2024.
No, kako nema dogovora oko formata povećanja materijalnih prava, za zaposlenike u ZG Holdingu uprava je obvezala značajna sredstva u 2023. za povećanje plaća, s tim što će oni s najmanjim primanjima imati najveća povećanja.
Tako je realizirana ideja da se posebno poveća poziciju komunalnih radnika, iznimno važnih za novi model odvajanja otpada, ali i cijelog niza temeljnih usluga. Prosječni rast mjesečne neto plaće za siječanj u ZG Holdingu iznosi 707 kn za komunalne radnike i 560 kn za radnike u višim kategorijama.
Novi KU, sklopljeni na razdoblje do 4 godine, tiču se gradske uprave (oko 3000 zaposlenih), gradskih vrtića (oko 6500 zaposlenika), ustanova u kulturi (2000 zaposlenika) te oko 350 zaposlenika Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba.
Svi ti kolektivni ugovori, ističe Dolenec, imaju zajednički paket osnovnih prava – povećanje osnovice za 4,5%, topli obrok u punom iznosu (500 kuna neto na plaću), što sve skupa ima velik učinak za one s nižim primanjima. Povećani su božićnica i regres, s 1250 na 1500 kuna, te je uvedena obveza sistematskog pregleda na teret poslodavca svake dvije godine.
Ostatak vijesti pročitajte na Poslovni dnevnik.