Hrvati najpametnijim investicijama smatraju nekretnine, posao i edukaciju

Na pitanje u što bi uložili kad bi imali ušteđeni novac, 46 posto korisnika platnih kartica u Hrvatskoj bi kupilo stan.

Rezultati kvantitativnog nacionalnog online MasterIndex istraživanja koje je kompanija MasterCard Europe provela u travnju na demografskoj skupini od 18 do 55 godina starosti pokazuju kako korisnici kartica u Hrvatskoj ipak ne gube optimizam glede svoje financijske situacije, unatoč tome što je 31 posto njih primijetilo pad životnog standarda u posljednjih godinu dana.

Također, vjeruju kako će se njihova financijska situacija poboljšati u narednih 12 mjeseci. Nadalje, 32 posto ispitanika rijetko ali ipak uspijeva uštedjeti novac na kraju mjeseca dok 49 posto ispitanika redovito koristi opciju prekoračenja raspoloživog iznosa na računu.

Na pitanje u što bi uložili kad bi imali ušteđeni novac, 46 posto korisnika platnih kartica u Hrvatskoj bi kupilo stan, a njih 44 posto uložilo bi u pokretanje vlastitog posla i obrazovanje svoje djece, dok bi 35 posto korisnika platnih kartica vratilo dugove. Brojke su slične prošlogodišnjim rezultatima, a nekretnine, posao i edukacija opet su se pokazali kao najprivlačniji načini investiranja.

Od bankarskih usluga, korisnici platnih kartica najviše koriste internet bankarstvo te prekoračenje raspoloživog iznosa na računu. Mogućnost štednje u banci koristi tek 38 posto korisnika platnih kartica. Velika većina ispitanika slaže se u jednom: cijene su porasle i trenutno nije vrijeme za veće investicije.

Ispitanici do 40 godina su nešto više optimistični nego druge socijalno demografske grupe i sveukupno 41 posto ispitanika vjeruje kako će se njihova financijska situacija poboljšati u narednih 12 mjeseci. Među ispitanicima, njih 32 posto rijetko uspijeva uštedjeti nešto novca na kraju mjeseca dok 33 posto ne uspijeva uopće. Očekivano, ispitanici s višim socio-ekonomskim statusom uspijevaju uštedjeti više nego drugi, a tek 31 posto njih uspijeva raporediti kućni budžet na cijeli mjesec, pokazuje istraživanje.

MasterIndex istraživanje u Hrvatskoj prvi je puta provedeno u rujnu 2009., a cilj istraživanja je analizirati navike u korištenju kartica u različitim situacijama i stavove prema karticama u Hrvatskoj. MasterCard Europe je u suradnji s Gfk Hrvatska u travnju proveo kvantitativno online istraživanje na 1.000 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina.

Ponedjeljak, 30.05.2011. / poslovni.hr