Prema očekivanjima pivara, ova godina trebala je donijeti rast prodaje nakon nekoliko godina poniranja. Uzdali su se u Svjetsko nogometno prvenstvo i turističku sezonu, ali rano ispadanje hrvatske reprezentacije, loše vrijeme i daljnji pad kupovne moći potopili su dobre želje proizvođača piva.
Prosječan Hrvat popije 82 litre piva godišnje.U sveopćem odricanju Hrvati su otišli toliko daleko da su počeli štedjeti i na pivu, omiljenom narodskom piću po čijoj smo potrošnji u europskom vrhu. Podaci za ovu godinu za pivare su više nego zabrinjavajući - umjesto očekivanog blagog oporavaka nakon nekoliko godina pada, u ovoj godini tržište je potonulo još dublje.
Prema podacima kojima raspolaže Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK, u prvih devet mjeseci prodaja bilježi pad od pet posto. Pritom je najviše podbacila realizacija u ljetnom razdoblju, kada je konzumacija u pravilu najviša. 'Glavni generator padu izuzetno su nepovoljne vremenske prilike tijekom toplijeg dijela godine’, ističe Ivanković. Slabijoj konzumaciji piva zasigurno je kumovao i pad interesa za Svjetsko nogometno prvenstvo zbog ranog ispadanja hrvatske reprezentacije.
Iz Zagrebačke pivovare, tržišnog lidera, otkrivaju da im je ovogodišnji treći kvartal jedan od najslabijih, u kojem je prodaja pala za 10 posto u odnosu na isti period lani.
Lošu godinu priznaju i u Karlovačkoj pivovari, a ona drži drugo mjesto na tržištu. Iako ne otkrivaju postotak pada prodaje, ističu da nema znakova oporavka, a kao glavni razlog navode pad kupovne moći građana.
Uz dramatičan pad prodaje, pivare brine promjena u navikama potrošača jer su sve skloniji jeftinijim pivima. 'Negativni trendovi u gospodarstvu i pad kupovne moći potrošača dovode do rasta nižeg cjenovnog segmenta, a pada temeljnih i premium brendova’, ističe Ivanković.
Ostatak vijesti pročitajte na linku.