Hrvatska dobila Savjet za mentorstvo i coaching

Hrvatska dobila Savjet za mentorstvo i coaching

Savjet je zamišljen kao mjesto komunikacije onih koji se profesionalno bave mentorstvom i coachingom s onima koji koriste njihove usluge.

Kako bi se postavila jasna pravila te uvelo reda na tržište u Hrvatskoj je osnovan Savjet za mentorstvo i coaching. Savjet, koji će biti dio istoimene europske organizacije (EMCC), zamišljen je kao mjesto komunikacije onih koji se profesionalno bave mentorstvom i coachingom s onima koji koriste njihove usluge, objašnjava Dubravka Horvat iz Podravke, predsjednica EMCC-a Hrvatska.

I dok su na području mentorstva, gdje mentor svoje profesionalne iskustvo prenosi na klijenta, prilično regulirane, na području coachinga vladaju brojni problemi. Na tržištu su se, naime, pojavili brojni coacheri čija je profesionalnost upitna. Ivan Miljan iz tvrtke Aspina, koji se već sedam godina profesionalno bavi coachingom objašnjava da je najveći problem domaćeg tržišta činjenica što apsolutno svatko može sebe nazvati coachom i raditi što hoće, a da mu nitko ništa ne može. "To isto nemoguće je raditi, primjerice, u psihologiji jer je to područje regulirano djelovanjem određenih organizacija, poput Komora", ističe. Upravo je to dugoročni cilj EMCC-a, dodaje, "postati svojevrsna Komora coachinga u Hrvatskoj".

Uvođenje standarda
Uloga EMCC-a bit će uvesti standarde u ovoj djelatnosti, odnosno točno definirati koje kompetencije coacher mora imati. Usto, odredit će se pravila iskustva, dakle, koliko kontinuirane prakse netko mora imati da bi mogao obavljati ovaj posao te najvažnije, napominje Miljan, postavit će se etički kodeks kojeg se svi morati pridržavati. Iako je u Europskoj uniji coaching prilično razvijen, ova djelatnost u Hrvatskoj je tek u povojima. Ipak tvrtka Aspina ima posla, no većinom rade na tržištu regije te razvijenih zapadnih zemalja. Usluga coachinga, objašnjava Miljan, najčešće koriste multinacionalne organizacije i koorporacije te velike tvrtke. "Najčešće radimo na razvoju top i srednjeg menadžmenta i to na konkretnim područjima razvoja, poput davanja povratnih informacija, odnosno kako menadžeri daju povratne informacije, kako vode sastanke te kako planiraju i definiraju poslove", navodi. Od otprilike stotinjak akreditiranih coachera na našem tržištu, ovim se profesionalno bavi tek njih petnaestak, otkriva Miljan. Dubravka Horvat pritom objašnjava da osobito s obzirom na krizu, dolazi do sve veće potrebe za coachingom jer praksa pokazuje da edukacija ne daje potrebne rezultate.

Cijene coachinga
"Zbog današnjeg tempa života i rada menadžeri, ali i radnici, rijetko imaju vremena osvijestiti i primijeniti ono što su na raznim edukacijama naučili. Upravo zato coaching, čiji je cilj osvještavanje, odnosno pomoći klijentima da unaprijede svoju poslovnu praksu sukladno ciljevima koje su si zadali na početku postaje sve popularniji", ističe. Cijene coaching usluga jako su šarolike te variraju od 300 do 500 kuna za individualni susret te od 2500 do 3000 kuna za tvrtke. Svečanoj inauguraciji Europskog savjeta za mentorstvo i coaching Hrvatska prisustvovala je i Irena Sobolewska, glavna tajnica EMCC-a. Sobolewska je istaknula da je cilj ove europske organizacije, koja broji preko 5000 članova iz 67 zemalja, registrirati coaching kao profesiju u EU-u.

Povijest EMCC-a - Europski savjet za mentorstvo i coaching
EMCC osnovan je 1992. kao Europski mentorski centar da bi se, deset godina kasnije, proširio i na coaching. Njegov je cilj razvoj, promocija te postavljanje jasnih pravila u mentorstvu i coachingu. Trenutačno broje 1600 akreditiranih coachera. "Zanimljivo je da su većina, odnosno 80 posto naših današnjih članova, upravo coacheri iako smo započeli kao organizacija za mentorstvo", istaknula je Sobolewska. No situacija je jako različita u pojedinim zemljama. Tako primjerice, u Finskoj uopće nema coachera, dodala je.

Josipa Ban / VLM

Originalan članak možete pronaći ovdje.

Ponedjeljak, 17.06.2013.