Proizvodnja u Hrvatskoj posljednjih je godina u porastu, a najsnažniji uzlet na svjetskom tržištu bilježe njezini usko specijalizirani proizvodi. Poduzetnici okupljeni na petoj konferenciji Poduzetnički mindset slažu se da baš u tome Hrvatska treba prepoznati priliku i iskoristiti je.
„Proizvodne tvrtke u našoj zemlji moraju biti fokusirane na dvije stvari – kvalitetu i razvoj. Naša zemlja ne može biti cjenovno konkurentna Aziji, ali u taj cjenovni rat ne trebamo niti ulaziti. Mi trebamo naći nišu u usko specijaliziranim proizvodima u kojoj se natječemo svojom kvalitetom“, istaknula je mr. sc. Barbara Vuković, financijska direktorica tvrtke Metal Product i interim CFO.
Iako su hrvatske tvrtke iza čijeg poslovnog uspjeha stoje inovacije i visoka kvaliteta proizvoda, manje od strane konkurencije, tu svoju manu znaju pretvoriti u prednost.
„Mi smo se pozicionirali u specifičnoj niši u kojoj su velike kompanije, no one su trome, a mi smo brzi i fleksibilni. Razvijamo i ono što oni ne razvijaju. Među 20 smo vodećih svjetskih tvrtki za elektroničke uređaje za željeznicu. Najmanji smo, ali smo na tom popisu. Nije jednostavno ući u specifične niše, ali to je rješenje za hrvatske tvrtke“, rekao je Zvonimir Viduka, osnivač i direktor tvrtke Altpro koja će uskoro u Velikoj Gorici otvoriti novu tvornicu.
Poduzetnici, složili su se govornici i panelisti na konferenciji podnaslova Zemlja prilika, svijetom trebaju hodati širom otvorenih očiju te stvarati nešto novo, bolje ili ljepše od postojećeg.
„Lijepo je znati da novi dan donosi nove ideje, a svaku ideju treba dobro promotriti. Ideja koja završi u ladici, nije ideja. Svijet priznaje samo ostvarene ideje! Nama je cilj bio štititi ljude i imovinu, a sada pomoću novog postrojenja za zbrinjavanje otpada doprinosimo i zaštiti okoliša“, kazao je Vjekoslav Majetić, predsjednik Nadzornog odbora i vlasnik tvrtke DOK-ING čiji se proizvodi među kojima su oni za razminiravanje i rudarstvo, koriste diljem svijeta.
Nakon pandemije bolesti COVID-19 na svjetskoj je razini došlo do zamaha hotelijerstva zahvaljujući čemu pune ruke posla ima Ancona Grupa koja se bavi proizvodnjom namještaja i uređenjem hotela. Direktor te tvrtke Markica Stanušić kazao je kako Ancona Grupa iz Đakova trenutačno izvozi u više od trideset zemalja Europe i svijeta.
Na osvajanju Starog kontinenta sustavno radi i Aircash. Taj digitalni novčanik iza kojeg stoji istoimena tvrtka iz Zagreba, trenutačno ima oko 600 tisuća temeljnih korisnika, no uskoro bi ih mogla imati milijun. Direktor Aircasha Hrvoje Ćosić najavio je da kreću intenzivne promidžbene aktivnosti u Njemačkoj i Rumunjskoj, no da tvrtka ima i planove za osvajanje Italije, Francuske i Španjolske.
Za novi poduhvat u IT-u spreman je Boris Sesar. Suosnivač i donedavni suvlasnik tvrtke Gamepires sada kao direktor tvrtke Ironcrew razvija platformu za povezivanje IT startupova.
Tomislav Pamuković i Roko Živković, suosnivači Muzeja iluzija koji imaju najveći lanac privatnih muzeja na svijetu i koji su nedavno primili srebrnu nagradu na dodjeli European Franchise Award u kategoriji međunarodnog brenda, otkrili su kako se tvrtka Metamorfoza koja stoji iza Muzeja iluzija, nakon njegova franšiziranja okreće otvaranju novih vlastitih muzeja.
Nakon što su pokorili mnoge sportske terene diljem svijeta, zbog panela Zemlja sporta na pozornicu Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu gdje se održala konferencija Poduzetnički mindset, prvi su put kročili sportski velikani Goran Ivanišević, Ivica Tucak i Damjan Rudež. Složili su se da poduzetnički i sportski mindset imaju mnogo toga zajedničkoga. I sportaši i poduzetnici moraju se znati nositi sa stresom i neuspjehom.
„Poduzetnički mindset napada i iskorištava prilike, no svaka ukazana prilika ne dovodi do poslovnog uspjeha. Kada se dogodi neuspjeh, dobivamo priliku za učenje“, poručio je Ognjen Bagatin, utemeljitelj konferencije Poduzetnički mindset.
Berislav Horvat, Country Managing Partner tvrtke EY Hrvatska, istaknuo je važnost poduzetništva. Naime, upravo su poduzetnici ti koji preuzimaju rizik i otvaraju nova radna mjesta.
Konferenciju Poduzetnički mindset organizirala je medijska platforma Poduzetnik, uz programskog partnera EY Hrvatska i partnera Visoko učilište Algebra.