Hrvatska postaje sve privlačnija za 'nomade': Zahtjev za boravkom dosad je podnijelo već preko 200 ljudi

Hrvatska postaje sve privlačnija za 'nomade': Zahtjev za boravkom dosad je podnijelo već preko 200 ljudi

Da je jako zadovoljan boravkom u Hrvatskoj. Prije svega na relaciji Zagreb – Rijeka – Zadar, potvrdio je mladi američki digitalni nomad Steve Tsentserensky koji je istaknuo kako je bilo vrlo jednostavno odraditi prijavu.

U Hrvatskoj je već preko 200 osoba podnijelo zahtjev za boravkom u našoj zemlji temeljem statusa digitanog nomada, od čega je odobreno njih 80.

Najviše zahtjeva stiglo je iz udaljenijih zemalja poput SAD-a, Velike Britanije i Rusije.

Naime, Hrvatske je početkom ove godine, još u vrijeme najvećih restrikcija putovanja, zakonskim izmjenama definirala boravak stranih državljana koji do godine dana za mjesto rada biraju Hrvatsku koja je time postala peta zemlja u svijetu i druga u Europi koja je prepoznala važnost i perspektive digitalnih nomada.

Istaknuto je to na današnjoj konferenciji Digitalni nomadi – prilika za za novi koncept turizma koja se održava u opatijskom hotelu Ambasador u organizaciji Novog lista.

U raspravi o potencijalima koje digitalni nomadi znače kao ambasadori hrvatskog turizma, ali i o glavnoj sezoni koja je bila iznad očekivanja, u Opatiji razgovaraju Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Terezija Gras, državna tajnica u Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP), Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Amerikanac Steve Tsentserensky, jedan od prvih digitalnih nomada u Hrvatskoj te Tomislav Pancirov, lifestyle poduzetnik, digitalni nomad i bloger, koje kroz raspravu vodi moderatorica Ida Prester. Ova nova tema u turizmu u Ambasadoru je okupila brojne turističke djelatnike s čitavog Kvarnera.

Tom je prilikom resorna ministrica podsjetila kako je Hrvatska među prvima regulirala status digitalnih nomada, i to promjenama Zakona o strancima te reguliranjem poreznog i zdravstvenog statusa digitalnih nomada.

– Mi omogućujemo digitalnim nomadima dobivanje vize i samim time vidimo da je i odaziv iznimno velik, a vidimo da je i sve veći. Hrvatska je, naime, izuzetno zanimljiva digitalnim nomadima, ne samo zbog svoje klime i prirodnih ljepota, već i zbog ljudi, okruženja, blizine, dobre povezanosti, ali i sigurnosti. To su sve razlozi zbog kojih se digitalni nomadi odlučuju za dolazak i rad u našoj zemlji, istakla je ministrica Brnjac. Isto tako osvrnula se i na izuzetno dobre rezultate koji su ostvareni u glavnoj sezoni.

– Ove godine imamo manji broj dolazaka, ali veći broj noćenja, a isto tako je povećana potrošnja, istakla je Brnjac dodajući kako je vrijednost fiskaliziranih računa dosegla 85 posto rekordne 2019., a što je u konačnici smjer prema onome što Hrvatska želi, a to je održivi turizam čije će pretpostavke biti definirane i novom Strategijom razvoja održivog turizma koja je u izradi.

– Nama je bit koncepta digitalnih nomada bitan i stoga što znači cjelogodišnje poslovanje, a smjer održivog turizma želimo razvijati upravo kroz cjelogodišnji turizam.

Državna tajnica Terezija Gras ukazala je kako je bilo izazovno mijenjati zakonodavni okvir za boravak digitalnih nomada, pri čemu je definiranja njihova statusa ipao paralelno s mijenjanjem Zakona o strancima, uz što je, dakle, mijenjan i porezni okvir, ali i zdravstveno osguranje pri čemu ova kategorija stranaca koji rade i borave u Hrvatskoj moraju dokazati da imaju zdravstveno osiguranje ili da su spremni platiti troškove eventulanog liječenja, a ne moraju u Hrvatskoj plaćati osiguranje.

Kristjan Staničić je napomenuo kako je cijela priča jako dobro posložena, te kako je HTZ pokrenuo posebnu kampoanja Croatia – your new office te je promocija fokusiranja na on – line kanale. primarno u Kanadi, SAD-u i Velikoj Britaniji.

– Prema našim istraživanjima je 17 milijuna ljudi targetirano u svijetu kao potencijalni digitalni nomadi, koji su naša produžena ruka i u smislu promocije. Oni prenose i sliku i video i vlastita iskustva, a Hrvatske doista ima što ponuditi u smislu kvalitete i raznolikosti ponude.

Osim kampanje smo naporavili i podstranicu na Croatia.hr koja je povezana na stranicu MUP-a i na kojoj zainteresirani mogu dobiti sve relevantne informacije o prijavi, kazao je Staničić...

Ovu i slične vijesti pronađite na linku.

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Ponedjeljak, 06.09.2021. / novilist.hr