Pripreme za doček turista kasne zbog birokracije.
Procedura traje dvostruko dulje nego prošle godine. Poslodavci koji su na vrijeme podnijeli zahtjev za dozvole predugo ih čekaju, što dovodi do poremećaja u poslovanju, posebno onima koji su planirali da im radnici dođu na početku turističke sezone, piše u srijedu Večernji list.
Radi se o kašnjenju većem od 45 dana. Kad kontaktiramo ministarstva, kažu da su potkapacitirani i da se obratimo ministrima. Poslani su im dopisi, ali ništa se još nije promijenilo. Evo, na primjer, hrvatskom veleposlanstvu u Jakarti u Indoneziji na dan uputimo oko 30 zahtjeva za vize, a dobivamo jednu dnevno. Tu se vidi koliki je omjer obrađenih zahtjeva. Situacija se sve gora jer je priljev zahtjeva za strane radnike sve veći, a kadrova koji te zahtjeve obrađuju ima isto kao i prijašnjih godina – kaže za Večernji list Stjepan Jagodin, direktor tvrtke Pinoy 385 iz Zagreba koja “uvozi” strane radnike.
Pripreme za doček turista kasne zbog birokracije, pa u restoranima, hotelima i kafićima zdvajaju hoće li im radnici iz BiH, Srbije, Nepala, Indije, Filipina… stići na vrijeme i proći obuku.
I Udruga Glas poduzetnika upozorila je jučer na dug i neizvjestan proces izdavanja radnih dozvola izvan propisanog roka. Iako bi im, napominju, Ministarstvo unutarnjih poslova trebalo izdati radne dozvole u roku od 15 dana od zaprimanja zahtjeva, često se procedura produljuje na tri i više mjeseci, što dovodi do zastoja u zapošljavanju te neizvjesnosti i za poslodavce i za radnike.
Problem sa sporim sustavom izdavanja dozvola za sobom povlači cijeli niz drugih komplikacija poput preopterećenosti postojećeg osoblja, smanjenja kvalitete usluga i potencijalnog gubitka poslovnih prilika, piše novinar Večernjeg lista Ivica Beti.
Preuzeto sa poslovni.hr