Iako je na hrvatskim burzama više od 300 tisuća nezaposlenih, mnoge tvrtke ne mogu pronaći radnike. Jedna od takvih je i prijevoznička kompanija Ricardo iz Darde. Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik Ricarda, naglašava kako nije riječ o specifičnosti samo njegova poduzeća.
Ambiciozni planovi
"U planovima za 2016. godinu procijenili smo da nam treba 70-ak novih vozača. Kad smo sredinom srpnja krenuli u proces regrutiranja novih radnika, došli smo do podatka da na hrvatskim burzama ima 2000 nezaposlenih vozača, a od toga njih 80 u Osijeku. No, kad smo od HZZ-a zatražili da nam organizira informativni razgovor s potencijalnim kandidatima, pojavilo se njih 30. Na razgovor za posao došla su samo dvojica i to obojica stariji od 60 godina", kaže Vrdoljak.
2000 nezaposlenih
vozača registrirano je na Hrvatskom zavodu za zapošljavanjeNakon toga su zatražili pomoć i od ostalih ispostava HZZ-a, a rezultat je da ih se u idućih mjesec dana na razgovor za posao javilo njih osam, od kojih zapravo niti jedan nije na kraju prihvatio zaposlenje u Dardi. "Meni zbilja nije jasno o čemu je tu riječ? Upisuju li se u radne knjižice kvalifikacije koje ljudi zapravo nemaju, ili ti 'nezaposleni' rade nešto na crno? Naši materijalni uvjeti vrlo su poticajni za hrvatske prilike i ukupna primanja, plaća plus dnevnice, kreću se na razini od 10.000 kuna mjesečno", naglašava Vrdoljak.
Vlastita akademija
Zbog toga su zatražili od Ministarstva rada i socijalne politike da im odobri 20 dozvola za interventni uvoz radne snage, ali im je to odbijeno. Zbog predizborne kampanje u Dardi i ne očekuju da će do kraja godine biti kakvih promjena po tom pitanju. U Ricardu su svjesni toga da problem nedostatka vozača nije isključivo njihov, pa ni samo hrvatski problem, već se s time bore tvrtke u cijeloj Europi.
"Otvaranje EU tržišta za našu radnu snagu pogoršao je situaciju s pronalaskom vozača u Hrvatskoj, ali s tim se bore i mnoge druge zemlje. Zbog toga smo mi odlučili pokrenuti akademiju, na kojoj bismo školovali i educirali naše mlade vozače. No, to je proces koji traje. Imamo suradnju s školama u Belom Manastiru i Osijeku, ali i tu je vidljiv paradoks da većina onih koji završe te škole za vozače zapravo ne žele raditi kao vozači nego se vide negdje drugdje", kaže Milan Vrdoljak. Ricardo trenutačno u voznom parku ima 252 vozila, a planiraju nabaviti 70-ak novih ako pronađu vozače.
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr