"Imam recept za posao 100.000 ljudi"

fotografija: poslovni.hr (Hrvoje Jelavić / Pixsell)

Diljem Hrvatske treba žurno pristupiti gradnji suvremeno opremljenih i klimatiziranih tržnica, po standardima šoping centara koji su opasali gotovo sve gradove, naravno, manjih gabarita, sukladno lokalnim potrebama. Ti prostori ne smiju biti dostupni trgovcima i prekupcima već isključivo lokalnim poljoprivrednicima za prodaju njihova asortimana. Projekt lokalnih tržnica kao inicijativu u javnost iznosi šibenski poduzetnik Joso Slamić, vlasnik trgovačkog lanca Djelo, osnovanog prije 25 godina, koji danas u 60 trgovina zapošljava više od 500 radnika.

Slamić vjeruje da bi se u kratkom roku moglo sagraditi oko 400 klimatiziranih tržnica s cjelodnevnim radnim vremenom, čime bi se otvorilo oko 100 tisuća radnih mjesta. Ukupan godišnji promet, prema njegovoj ocjeni, prelazio bi 36 milijardi kuna.

“Novi koncept tržnica mora se temeljiti na promociji i ponudi domaće proizvodnje i kvalitetnom zapošljavanju, što u konačnici ima veliku ulogu u stabilizaciji i sigurnosti cijele zemlje, uz pozitivan utjecaj i na demografsku sliku Hrvatske, pogotovo ruralnih područja”, kaže Slamić, Ističe kako tržnice postaju toliko važne” da o njima ovisi opstanak stanovništva u ruralnim područjima, a samim time i način i kvaliteta života u urbanim centrima”.

Procjenjuje da bi u cijeloj Hrvatskoj mogla biti izgrađena mreža sa oko 400 tržnica, dok za područje Šibensko-kninske županije predlaže formiranje devet tržnih lokacija. U samom gradu Šibeniku mogle bi niknuti čak dvije, a ostale veže uz Knin, Vodice, Drniš, Skradin, otok Murter, Rogoznicu i Primošten. Vjeruje da bi njihovo otvaranje donijelo najmanje 2500 novih radnih mjesta.

U financiranju, pored sredstava iz državnog proračuna, morale bi, kaže Slamić, sudjelovati i jedinice lokalne i reginalne samouprave, a moguće je, uvjeren je, povlačenje novca iz EU fondova.

Više informacija potražite na portalu poslovni.hr

Utorak, 18.08.2015. / Božica Babić, poslovni.hr