Informatika u školama je jako važna, pozivamo na hitnu akciju!

Ambasadori inicijative "eSkills for Jobs", uz potporu strukovnih udruga, uputili su otvoreno pismo budućoj Vladi o nužnosti brzih promjena u informatičkoj naobrazbi mladih.

Pismo prenosimo u cijelosti.

 

Poštovani gospodine ili gospođo, budući predsjedniče Vlade,

Nezaustavljivi razvoj tehnologije već sada intenzivno utječe, kako na globalnu ekonomiju, tako i na društvo u cjelini. Mi kao poslodavci, roditelji i odgovorni građani smatramo da Hrvatska nije spremna za ove promjene te zato pozivamo na hitnu akciju!

Unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) je globalni imperativ. Širom svijeta pokreću se akcije kojima se mladima nastoje pružiti upravo one vještine kojima će razumijevati i graditi svijet budućnosti, bitno različit od onoga danas.

Digitalna znanja slabo se koriste

Neosporno je kako Hrvatska u nekim područjima uspijeva održati korak – znači da možemo. Hrvatski IT sektor kontinuirano bilježi rast izvoza, domaća start-up scena uspješna je u svijetu, a ono što posebno veseli su odlični rezultati naše djece na informatičkim natjecanjima širom svijeta. No istovremeno svjedočimo velikom zaostajanju na domaćem tržištu rada. Samo u današnjem trenutku na tržištu nedostaje nekoliko stotina inženjera iz područja informatike. Možda i važnije, digitalna znanja u ostalim strukama slabo se koriste, stoga hrvatska tvrtke postaju nekonkurentne.

Uspješan model treba raširiti

Odlični rezultati naših mladih informatičara često su plod rada entuzijastičnih profesora ili informatičkih i robotičarskih klubova. Dakle, imamo uspješan model i trebamo ga raširiti. Model koji počiva samo na entuzijazmu ne može osigurati neophodan doseg i neodrživ je.

Vjerujemo da je tema informatičke, i općenito STEM edukacije, izuzetno važna za budućnost naše zemlje. U potpunosti podržavamo cjelovitu kurikularnu reformu u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, međutim neprihvatljiva nam je dinamika provedbe iste.

Predlažemo da se programerske vještine kao metoda jačanja logičkog razmišljanja i metoda pojačanja problemskog rješavanja zadataka uključe odmah u školski program, za početak fakultativno, ali s prioritetom u odnosu na druge aktivnosti koje se nude u osnovnim školama.

Stoga predlažemo:

1. Nastaviti s kurikularnom reformom te osigurati da edukacija u području informatike bude adekvatno zastupljena. Posebno važno je da se logičko razmišljanje i pristup rješavanju problema (eng. problem solving) kroz nastavu programiranja, počne primjenjivati već u nižim razredima osnovne škole.

Nema vremena za čekanje

2. Kako je cjelovita kurikularna reforma dugotrajan proces, smatramo da ne možemo čekati. Mnoge škole već danas imaju računala i što je još važnije kvalitetne nastavnike i profesore, te predlažemo da se odmah unutar postojećeg programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja koje će poticati logičko razmišljanje, kod učenika nižih razreda osnovne škole, razvijati se u dosegu i trajati do uvođenja obaveznog programiranja u osnovne škole. Pri tome je neophodno:

Iskoristiti pozitivna iskustva hrvatskih udruga, neformalnih programa, klubova i volontera te ostvariti formalnu suradnju između školskog sustava, udruga i volontera;
Otvoriti školske informatičke radionice za realizaciju ovih aktivnosti, počevši odmah od drugog polugodišta ove školske godine;
Osigurati organizacijsku, logističku i savjetodavnu potporu od strane ministarstva nadležnog za obrazovanje.

Imamo konkretna znanja i kreativne ljude

Samo u posljednja tri dana obratili su nam se brojni klubovi, udruženja, tvrtke, nastavnici i pojedinci koji već rade sjajne projekte i voljni su pomoći.

U Hrvatskoj postoje konkretna znanja i kreativni ljudi i velika pozitivna energija. Želimo vjerovati da uz malo dobre volje od strane obrazovnog sustava možemo napraviti jako puno za budućnost hrvatske djece i hrvatskog gospodarstva.

Pismo možete pročitati ovdje.

Vijest je preuzeta sa portala net.hr

Četvrtak, 26.11.2015. / net.hr