Ulaganja u zakup oglasnog prostora u hrvatskim medijima u prošloj su godini iznosila blizu 1,4 milijarde kuna ili 7 posto manje nego u godini prije, što je ublažavanje negativnog trenda u tom segmentu u odnosu na prijašnje godine, procjene su Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA).
Iz tog udruženja za Hinu danas ističu i da je prema njihovim saznanjima hrvatsko tržište jedino u regiji, ali i u Europi, koje kontinuirano od 2008. bilježi pad ulaganja u medijsko oglašavanje te stoga lanjski, usporeniji pad smatraju mogućom naznakom oporavka tog tržišta.
Prema procjenama HURA-e i prošle se godine, slično kao i prijašnjih, gotovo 50 posto ukupno zakupljenog oglasnog prostora u medijima ili 685 milijuna kuna odnosilo na televizije, čime je zabilježen i najmanji pad među medijima u odnosu na 2012., od tek 2 posto.
Za najvećih 23 posto, na 125 milijuna uloženih kuna, smanjeno je oglašavanje na radiju, dok je u tisku pad iznosio 14 posto, na 330 milijuna kuna.
S druge strane, internet je jedini medij za koji se bilježi porast izdvajanja za oglašavanje, od 19 posto, na 107 milijuna kuna, od čega je, kako kažu iz HURA-e, najviše utrošeno u tzv. display oglase, search i social medije.
Porast oglašavanja na internetu iz HURA-e objašnjavaju i prebacivanjem dijela budžeta iz tiska na internet što povezuju s promjenama u konzumaciji tih medija.
Prema vrsti medija, manji je pad, od 4 posto u odnosu na 2012., zabilježen i kod vanjskog oglašavanja s 130 milijuna kuna uloženih lani u tu vrstu oglašavanja, a pad od 7 posto zabilježen je i s 11 milijuna kuna ulaganja u ostale medije.
S obzirom na sektore iz HURA-e navode da je najveći rast ulaganja u zakup oglasnog prostora u medijima ostvaren u sektoru trgovine, a znatan pad kod robe široke potrošnje, hrane i automobilske industrije.
Dodaju i da njihovi podaci predstavljaju procjenu neto investicija u zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna te da ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.
HURA trenutno broji 31 članicu i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj.