Povodom održavanja petog po redu HR Summita koji će se od 20.-21. travnja održati su Splitu na temu „Djelotvornost Human Resources Managementa - Iskustva za 5!“ razgovarali smo s Brianom Kearnsom, starijim headhunterom u tvrtki Linkedin Hiring Solutions za Sjevernu Europu.
Brianova karijera obilježena je radom u brojnim uspješnim kompanijama. Primjerice, u Microsoft je ušao sa željom da radi upravo tamo, dok je prilikom izbora LinkedIna presudilo to što je prepoznao mogućnost osobnog rasta i učenja s razvojem same kompanije. Za Microsoft kaže da je bio „sigurna luka“ - tvrtka koja je duže vremena bila na tržištu, uhodana i sigurna, dok je LinkedIn bio na početku – kada se još nije znalo u kojem će se točno smjeru kretati, kako će se razviti karijere u skladu sa strategijom... No ono što je bila prednost svakako je bio brz razvoj LinkedIna i upravo te činjenice - brze promjene unutar organizacije, smatra Brian, zaposlenici trebaju biti svjesni.
Smatra kako se prednost Linkedina u odnosu na druge društvene mreže nalazi u činjenici da LinkedIn svoje korisnike ne vrednuje kroz novac – primjerice kako to čine druge mreže koje svojeg korisnika procjenjuju na vrijednost od 50 dolara. Ideja LinkedIna nije prikupljati sve više i više osobnih podataka od korisnika već im pomoći da razviju svoje karijere, povežu se s ostalima i napreduju kako iskustvom, tako i znanjem.
Što se tiče budućnosti u upravljanju ljudskim potencijalima, u narednih 5 godina ne očekuje neke prevelike promjene oko uključivanja pomoći društvenih mreža kao svakodnevnog alata u upravljanju ljudskim potencijalima. „Mišljenja će biti podijeljena kao i prije nekoliko godina kada su tvrtke raspravljale treba li im internetska stranica ili ne. Neke će imati točno definiranu politiku i brzo napredovati u implementaciji društvenih mreža u svoje online aktivnosti, a čak mislim da će se web razviti u verziju 3.0. To bi se moglo realizirati kroz oglašavanje putem društvenih mreža i korisnika koji će proizvodima, robama i uslugama davati preporuke“ rekao je Brian i dodao kako već i sad istraživanja pokazuju da su ljudi skloniji kupiti neki predmet ili uslugu ako za njih imaju preporuku nekog bliskog prijatelja ili poznanika.
Budući da je radio u brojnim velikim i poznatim tvrtkama, Brian kaže kako je najveći izazov za svakog HR Managera u trenutnoj gospodarskoj situaciji održavati motivaciju zaposlenika. „Prilikom rada u jednoj većoj HR agenciji, motivaciju sam održavao na način da sam promatrao tržište i promjene koje su se događale. Upravo smo zato svaku promjenu dočekali spremni i uspjeli je okrenuti u svoju korist, što je dodatno motiviralo zaposlenike“ dodao je.
Na pitanje o tome koja će znanja i vještine morati imati zaposlenici budućnosti, Brian kaže: „Zaposlenici će morati shvatiti svoju ulogu u cjelokupnom poslovanju kompanije – i ciljevima i planovima. Kompanije će morati održavati Employee Value Proposition koji je pokazatelj omjera nagrada i benefita koje zaposlenici dobivaju u zamjenu za njihov rad i uspješnost na radnom mjestu. Upravo će taj pokazatelj biti presudan za borbu za prikupljanje najboljih zaposlenika. Zaposlenici će biti više svjesni vlastite važnosti za kompaniju, a samim time i svoje osobne vrijednosti na tržištu rada. Loš izbor zaposlenika može naštetiti kompaniji u jednakoj mjeri kao što dobar izbor zaposlenika može pridonijeti istoj“.
Iz bogatog iskustva u regrutaciji i selekciji zaposlenika, Brian je posebno istaknuo kako cijeni zaposlenike koji su svjesni svoje vrijednosti, iskustva, znanja te koji sebe doživljavaju kao jedinstven brand i koji proučavaju mogućnosti društvenih mreža te koriste ono najbolje od njih.
Podsjetimo Brian Kearns će na HR Summitu održati predavanje na temu: „Uloga društvenih mreža u zapošljavanju“, a ako ste zainteresirani za sudjelovanje na ovoj najvećoj regionalnoj konferenciji HR profesionalaca, prijavite se na: https://www.posao.hr/hrsummit2012/clanak/prijava/4/
Ususret 5. HR Summitu