„Martina, opet sam dobio isti odgovor. Zahvalili su što sam im poslao CV i to je to. Kaj da im odgovorim?”, tražio me savjet prijatelj kojem se zaista sviđalo ono čime se bavi određena firma. Aktivno je tražio posao i ne samo da se javljao na oglase, već je na moj prijedlog napravio i listu preferiranih potencijalnih poslodavaca kojima je slao otvorene molbe. Na taj način nije bio „ograničen” i ovisio o broju natječaja na koje može konkurirati, već je slao sliku o sebi da je proaktivan i zainteresiran za točno određenu firmu i njezino poslovanje kojem želi doprinijeti.
Odbijenica za posao nije kraj priče
„Zahvali se i napiši da bi se, bez obzira što trenutno ne traže nove ljude, htio upoznati i predloži kratak sastanak”, rekla sam mu. I sam je priznao da mu nije baš „sjeo” taj moj prijedlog jer nije vidio smisao obzirom na to da je jasno dobio negativan odgovor. Kako to obično i biva u ovakvim prilikama, i s obzirom na to da nije imao što za izgubiti, odlučio je poslušati me i zatražio upoznavanje.
Treba riskirati, pogotovo onda kad ono „najgore” što se može dogoditi nije pogubno za tebe, kad možeš preživjeti i nastaviti sa svojim životom s jednom lekcijom ili uspjehom više. Zatvorena vrata ne znače nužno i uvijek da ne postoji i otvoren prozor. Zato treba nastaviti gledati i tražiti. Tražiti priliku. Boriti se. Jer sve što radiš, radiš samo zbog sebe, ni zbog koga drugoga.
„Martina, direktor je pristao na sastanak! Upoznat ćemo se i porazgovarati”, čulo se s druge strane mobitela. „Eto, rizik se isplatio! Imat ćeš priliku ispričati mu svoje dosadašnje iskustvo, ali i pokazati koliko si motiviran nastaviti se razvijati u tom području. Znaš koliko je drugačiji efekt preko maila i uživo”, hrabrila sam ga. Savjetovala sam mu da se jako dobro pripremi, što je uključivalo istraživanje firmine web stranice i ostalih komunikacijskih kanala, ali i konkurencije.
Kada pristupaš određenoj firmi s razlogom, onda trebaš i pokazati da si upoznat s poslovanjem, poslovnim partnerima, klijentima i što većim brojem dostupnih informacija na internetu. Rekla sam mu i da razmisli o svojoj ulozi tamo i čime može doprinijeti, o idejama i prijedlozima za unapređenje poslovanja, dobivanju više klijenata ili proširenju trenutnih usluga. To je put kojim možeš odmah zadobiti pažnju poslodavca koji će vidjeti da već razmišljaš o budućnosti te da, na kraju krajeva, i donosiš profit.
Networking je obavezan
Sastanak je prošao dobro i ugodno, a zaključak je bio da će svakako ostati u kontaktu. Ubrzo su se moj prijatelj i taj isti direktor susreli na eventu iz područja u kojem firma posluje, a koje je mojeg prijatelja zanimalo pa su itetako imali tema za razgovor i diskusiju. Odlična je prilika biti i kretati se među ljudima i na eventima koja okupljaju stručnjake ili pak zainteresirane skupine u kojoj se i ti pronalaziš. Nikad ne znaš tko koga poznaje i tko te može preporučiti ili ti pomoći. Networking i ulaganje u sebe je neprocjenjivo i zato treba iskoristiti svaku priliku.
„Martina, dobio sam ponudu za posao! Od ONE firme”, radosno mi je vikao. Bio je presretan. Presretan što nije prihvatio „ne” kao odgovor, već preokrenuo situaciju u svoju korist i tako si povećao šansu za ostvarenjem svog cilja. Presretan jer je bio uporan, ali i strpljiv. Presretan jer je dobio svoj posao iz snova na temelju odbijenice.
Martina Raškaj, mag.oec.
Savjetnica za životopis i zapošljavanje.
Vijest je prenesena s www.womeninadria.com