Kegalj: Generalno nedostaje sinergije, teško je nastupati sam

Kegalj: Generalno nedostaje sinergije, teško je nastupati sam

Sjećate i se onih ‘zimmer frei’ natpisa uz našu Jadransku magistralu? Nekad se tako pozivalo goste u apartmane, a danas, zahvaljujući suvremenoj tehnologiji imamo brojne aplikacije i agencije.

Jedna od njih je i turistička agencija Litto, čija je vlasnica Iva Kegalj, gošća u podcastu Poslovni đir na prvom poslovnom radiju PoslovniFM. U razgovoru s urednicom i voditeljicom Ojdanom Koharević, Kegalj se prisjetila početaka rada i otkrila kako se uopće našla u toj vrsti poduzetništva.

– Mi smo odlučili približiti onima koji stalno putuju po svijetu, tzv. milenijalcima, koji su danas najčešći gosti. Kroz firmu i platformu litto.com, koje smo pokrenuli prije pet godina, sagledali smo njihove potrebe, kako traže informacije i donose odluke o kupnji, zapravo utvrdili kako funkcionira tržište, ponuda i potražnja, kaže Kegalj.

Iako je mlada osoba, odlučila je ‘zagristi’ u posao, ne doživljava se kao šefica jer se svakodnevica u poslu bazira na timu i cilju kojega žele ostvariti.

– Stekla sam iskustvo radeći u hotelima i turističkim agencijama, a prekretnica je po povratku s Erasmus razmjene i iskustva u hotelskoj industriji, kad sam shvatila da želim nešto više. Tu se dogodio litto, a ja sam bila u godinama kad sam najviše ‘grizla’, tražila nova znanja i iskustva, kaže Iva Kegalj. Cjelovit, vrlo iskren i zanimljiv razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

Poduzetnici se često tuže da im birokracija otežava ulazak u svijet biznisa, iako se i njima to događalo, ona u birokraciji vidi i dobre strane.

– Koliko god nam nekad otežava, birokracija nam zna i olakšati stvarnost kroz natječaje, prilike za poduzetnike, žene-poduzetnice. Preko agencije se može unajmiti, iznajmiti, kuće, sobe, apartmane najviše na području Dalmacije, ali šire se i na cijelu Hrvatsku. No, bitno je naglasiti kako oni ne posreduju u iznajmljivanju ili unajmljivanju izvan turističkog sektora na duže vrijeme.

– Korisnici nas koriste kroz tri koraka, pronađu nas, odaberu smještaj i vrijeme, pregledaju dodatne informacije i krenu na plaćanje. Nakon toga dobivaju potvrdu na email s kontaktima vlasnika smještaja, pojašnjava Kegalj.

Na pitanje urednice i voditeljice, imaju li dovoljnu podršku institucija, Kegalj kaže:

– Generalno nedostaje sinergije, teško je nastupati sam – nema velikog uspjeha. Javne institucije bi trebale pokazati veći interes za ono što se radi na mikrorazinama. Ne bi nikoga isticala, no podrške, interesa nedostaje. Postoji puno financijskih opterećenja koje nas sprječavaju da postignemo više, smatra Kegalj.

Iako dosad nisu koristili poduzetničke kredite, na početku su koristili mjeru samozapošljavanja preko Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

– Iznajmljivanje nije više lagan posao kao nekad, poručuje.

Bez obzira na turistički boom, infrastrukturom se nismo dovoljno pripremili za to, ustvrdile su sugovornice podcasta.

– Na nedavnoj konferenciji smo razgovarali o održivom turizmu, koji je hvaljen, ali se u stvarnosti ne provodi: od odvajanja otpada, prenapučene gradnje, apartmanizacije smještaja. U svemu tome postoji regulative koje se ne provode. Broje se noćenja, dolasci, odlasci… no što to nama znači dugoročno? – pita se Kegalj.

Osvrnula se i na razvoj Zagore jer je u tom, nekad zapuštenom i zaboravljenom dijelu Dalmacije, turizam procvjetao pa i u ovoj agenciji bilježe sve više bookiranja smještaja.

– To je jedan novi turizam koji se budi zbog potreba gostiju koji traže mir, privatnost, kojima nije toliko važno more. To su autogosti koji rezerviraju kuće za odmor, vile, a tu su cijene nešto povoljnije nego u gradskim središtima, napominje Kegalj. Dodaje da to otvara prostor za dodatnim razvojem ponude u ruralnim područjima s proizvodnjom autohtonih jela, što je prava vrijednost koja nedostaje, a koja bi itekako mogla podići razinu ponude u Zagori, zaključuje Kegalj.

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Ponedjeljak, 20.05.2024. / Ojdana Koharević, poslovnifm.com