Klepač: Nije bitno uvijek biti u pravu, nego gledati kako dugoročno postići rezultat

Klepač: Nije bitno uvijek biti u pravu, nego gledati kako dugoročno postići rezultat
Poslovna kultura je, kako jedan citat kaže, ono što ljudi osjećaju u nedjelju navečer u trbuhu pred odlazak na posao u ponedjeljak.

Ako se osjećate loše, svi veliki planovi i MBA-ovi, svi skupi savjetnici koje ste uzeli ništa vam ne znače. Možete imati sve složeno, ali ako vas ljudi ne slijede nećete nigdje doći. Zato, ako se krene nešto raditi, važno je dobiti ljude na svoju stranu, ponajprije onih do deset najboljih u tvrtki. Ako njih dobijete, ostali će ih slijediti, ocijenio je u razgovoru za PoslovniFM Miroslav Klepač, osnivač i direktor tvrtke Expertive.

Sjeti se često, kaže, svojih početaka i grešaka koje je radio na početku karijere. Gledao sam na rezultat, a malo slušao ljude, iskreno će Klepač u razgovoru za podcast Ritam posla, kojeg uređuje i vodi Lidija Kiseljak.

– Bio sam, primjerice, na početku uspješan u investicijsko-bankarskoj karijeri, radio sam na prodaji prvih 35 posto HT-a Deutsche Telekomu, što je bila tada najveća transakcija u Hrvatskoj i tada sam mislio da sam ‘dosegnuo zvijezde’. Onda sam otišao na MBA, pa u korporativni sektor gdje sam mislio da sve znam. Smatrao sam da je brzo shvaćanje i rezultat sve što mi treba. No, dogodila se situacija kada sam shvatio da je potrebno drugačije funkcionirati. Pomogao mi je u tome tadašnji šef Amerikanac, koji je bio zadužen za razvoj kadrova. Jednog Božića poklonio mi je bocu francuskog šampanjca i rukom napisano pismo ‘Miro ti se odličan što se tiče orijentacije na rezultat, jako dobro razumiješ širu sliku, ali bi bilo dobro da si više diplomatičan u odnosu s kolegama.‘ Kasnije sam shvatio kako to funkcionira, shvatio sam da boljom komunikacijom se rezultati mogu postići, no ne danas, odmah, nego dugoročno, podijelio je Klepač sa slušateljima trenutak iz svoje bogate poslovne karijere.

Klepač je krenuo kao investicijski bankar, u preuzimanjima i spajanjima, nastavio karijeru u korporacijama, kroz financije i kontroling, pa je tako radio kao direktor kontrolinga u T Mobile-u kada je to bila zasebna tvrtka, član uprave Allianza zadužen za financije, nakon toga član uprave zadužen za financije u Iskonu, Podravci pa Croatia osiguranju. Posljednje dvije godine ima svoju tvrtku u kojoj se bavi razvojem ljudi. Cjelovit razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– Učim klijente da ne moraju sami sebe jako ozbiljno shvaćati. Kada sam i ja krenuo ‘puštati’ u karijeri da neke stvari ne budu savršene ,onda se u istim slučajevima to pretvorilo u izvrsne plodove. Odnosno, nije bitno uvijek sada, odmah biti u pravu, nego gledati kako dugoročno postići rezultat, smatra Klepač. Dodaje da isto nije dobro da osobe koje misle da sve znaju ne slušaju ljude ispod sebe, ali nije dobro ni da netko u srednjem menadžmentu ima inicijativu, ali ne uzima u obzir da na tome moraju sudjelovati i raditi i drugi ljudi, što nije komunicirano.

– Posebno se bavim sinergijama u spajanjima i preuzimanjima. Radio sam kao savjetnik u kupnjama, prodajama, prošao sve puteve koji se odnose na taj proces. Istraživanja pokazuju da se 80 posto sinergija koji se planiraju kod akvizicija ne događaju. Kao kupac imate neke savjetnike i u nekom trenutku treba postaviti neke sinergije – kolike su sinergije u prodajama, troškovima… i to stavi u neki model evaluacije. Savjetniku je u interesu da te sinergije budu velike, jer o tome ovisi i njegova zarada. Onda se to šalje u kompaniju gdje vrlo moguće isto završi kod junior menadžera i koji napravi isti posao i kaže može. Transakcija se dogodi, svi slave.. U stvari, M&A sliči na svadbu. Pripreme su velike, angažiraju se razni savjetnici, koji jutro nakon svadbe uzmu svoj novac za uslugu i zažele puno sinergije, odnosno u slučaju svadbi, zažele puno djece i otiđu. Nakon dvije godine dijete se probudi gladno, a savjetnika nema. Pa tako i kod spajanja i preuzimanja, savjetnici proslave i odu. A, primjerice, direktor logistike ode u preuzetu tvrtku i pogleda sinergije u logistici i pita se ‘Tko vam je to radio?’ I kada treba to provesti u praksu 80 posto sinergije se izgubi, naglasio je Klepač.

– Prije transakcije je naime sve exell, power point… a kasnije su sve ljudi. Deset ljudi ima koji nose kompaniju i njih treba prepoznati kada se preuzima tvrtka. Treba im prići, nacrtati priču i tada ćete imati sinergije. M&A nije jednoznačan da bi ovisio samo o sinergijama, nekada su u pitanju patenti, nekada nekretnine… mišljenja je Klepač.

Od hard core financijaša do razvoja soft skills. Moram reći da mi je sada najljepše u karijeri, ne zarađujem najviše, ali svoj sam gazda i nikome ne moram raditi ustupke, istaknuo je na kraju razgovora za PoslovniFM Miroslav Klepač.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Ponedjeljak, 29.01.2024.