Predstavljamo agenciju za digitalnu prisutnost Jedinica i nula nastalu 2011. kao spin-off iz web odjela reklamne agencije Imago. Pokrenuli su je vlasnik Imaga Damir Ciglar i Željko Glavor, koji nam je više otkrio o počecima tvrtke i njenom poslovanju.
Kako kaže Glavor, najveća pri prepreka pri osnivanju biznisa bila im je to što su agenciju pokrenuli u vrijeme kad su klijenti smanjili svoja marketinška ulaganja u prosjeku 25 posto. "Negativna strana je da u krizi klijenti smanjuju ulaganja u marketinške aktivnosti i kampanje, ali to je istovremeno i pozitivna strana jer su isti klijenti osuđeni pronalaziti učinkovita rješenja", kaže nam managing director agencije Željko Glavor.
Iskrenost prema korisniku
Zanimalo nas je i što smatra primjerima dobre i loše prakse među domaćim novim tvrtkama. "Marketing je sam po sebi podložan dolaženju u napast da se proizvodi ili usluge predstave boljima nego što zaista jesu. Digitalno doba i pogotovo društvene mreže učinili su da to postaje sve teže, jer je informacija dostupnija i transparentnija nego ikad. I većina marketinških savjeta iz 2010-ih svodi se na 'budite iskreni i dobri prema vašem korisniku', što je de facto bit dobre prakse među (svim, a ne samo domaćim novim) tvrtkama", kaže Glavor. "Teško je odrediti početnu vrijednost inovativnosti i nerijetko se događa da nove tvrtke, pa i domaće nove tvrtke, tu vrijednost inicijalno postave iznad stvarne, što im trenutačno omogući uspjeh. Mislim da to nije dobra praksa i da se bez dobre i brze adaptacije taj balon ubrzo može rasplinuti ili puknuti", dodaje.
Otkrio nam je i koja mu je tvrtka uzor. "Htio sam reći Apple, ali zapravo ću rado promijeniti mišljenje. I naravno ne bih pri tom mislio na današnji post-iPhone Apple, nego Apple cijelim svojim razvojnim putem. Koetsier piše o tome kako današnji Apple ne bi zaposlio Steve Jobsa, što je vjerojatno istina i sviđa mi se ta ideja apolitične kolaboracije. No ipak, moj bi izbor pao na Mute, diskografsku kuću koja je kroz sve ove godine ostala nezavisna. I unatoč činjenici da su neki bandovi s etikete stekli planetarnu slavu. I unatoč činjenici da ih je kupio EMI. I unatoč svemu zadržavaju prilično alternativne bandove na etiketi", ističe Glavor.
Govoreći o najvećim uspjesima agencije, Glavor kaže kako im je uzlet svakako bio Ledonardo, web aplikacija pomoću koje su posjetitelji kreirali svoje sladoledne kreacije, a Ledo najbolju od njih i proizveo. "Bez obzira što je u velikoj mjeri izveden u uskoj suradnji s klijentom i matičnom agencijom, smatram da smo unijeli dovoljno jedinica i nula i učinili ovaj veliki projekt velikim", kaže.
Među ostalim, Glavor se osvrnuo i na ciljanu publiku Jedinice i nule, ističući kako je njihov potencijalni klijent svaka tvrtka koja želi postići određenu i zapaženu online prisutnost. "Buduće i postojeće klijente pokušavamo uvjeriti da im ne treba projekt sličan nekom iz našeg portfolija ili portfolija drugih agencija, nego da im treba rješenje prilagođeno problemu koji žele riješiti", dodaje.
Na pitanje koja zemlja im se čini idealna za pokretanje biznisa, suosnivač agencije daje zanimljiv i slikovit odgovor: "Hrvatska. Bon Scott, pjevač AC/DC je navodno prije smrti izjavio da ne želi uspjeti internacionalno prije nego ostvari uspjeh u Australiji (iako je zapravo bio rođeni Škot). Od nemalog broja pokretača europskih "malih" startupa čuo sam na raznim konferencijama kako njihovog uspjeha ne bi bilo bez otvaranja ureda u SAD-u ili barem Londonu. Radili smo nekoliko internacionalnih projektića i osjetili kako se diše u Zambiji, Italiji ili Srbiji... Ipak, bez obzira na sve to, vjerujem da je upravo lokalni uspjeh i prirodan put do njega vrijedniji. Ako postoje koraci na putu do uspjeha, volio bih da ih Jedinica i nula učini sve do jednog. Bez preskakanja igre. Zapravo, volio bih pokrenuti (uspješan) biznis u Kanadi ili Japanu :)".
Težnja 'nesavršenstvu'
Govoreći o početničkim greškama u poslovanju Glavor kaže kako se u marketingu često teži savršenstvu i kako je to u redu, ali osobno smatra da je važnije težiti upravo nesavršenstvu. "Giorgio Moroder je na albumu moje mladosti (Daft Punk, Random Access Memories, 2013) izjavio 'Jednom, kad se oslobodite koncepta harmonije i ispravnosti glazbe, možete učiniti što god želite. I tako, nitko mi nije rekao što da radim, i nije postojala predrasuda o tome što trebam činiti'. Iako to puno bolje zvuči na engleskom i iz njegovih usta, mislim da su upravo velike i konstantne količine eksperimenata ono što Jedinicu i nulu čini boljom svaki dan", kaže.
Suosnivač agencije nam otkriva i kako konstantno traže kreativne mlade ljude. "Iako sam već (doslovno) debelo u svojim četrdesetima i bez obzira što me ekipa na poslu zove "deda", mislim da je neiskvarenost i neopterećenost najveća vrlina koju tražimo. I mislim da nije diskriminirajuća činjenica da su upravo mladi mahom manje iskvareni i manje opterećeni", ističe Glavor, dodavši kako su svi njihovi zaposlenici idealni, jer ako to nisu prestaju biti njihovi zaposlenici.
Za kraj je s nama podijelio svoj 'recept' za sve one koji žele pokrenuti biznis. "Bez obzira koliko vas posao ispunjavao i koliko vjerovali u svoju "veliku ideju", uvijek isplanirajte i uračunajte dovoljno vremena. U dvadesetgodišnjem iskustvu upoznao sam nekoliko nesretnih uspješnih biznismena. Većinom je njihov uspjeh bio brz, a nesreća skup propuštenih prilika", zaključuje suosnivač Jedinice i nule.
Članak je objavljen u rubrici Moja ideja portala poslovni.hr