Osim pitanja o ostvarenju same prodaje, svakodnevni izazovi u poslovanju se odnose i na načine i rizike naplate potraživanja, optimizacije u upravljanju troškovima te u konačnici upravljanja samim novčanim tokovima – što se, shodno aktualnoj ekonomskoj situaciji u gospodarstvu, značajno češće odnosi na načine kako pribaviti potrebna sredstva, nego kako plasirati novčane viškove.
Direktor u IFUA Horváth & Partners u Mađarskoj i partner Horváth & Partners Grupe, István Radó kaže kako je menadžment rizika jedino moguć ako postoji dobra suradnja među menadžmentom, jer menadžment rizika zahtijeva otvorenost u poduzeću, kao i komunikaciju i raspravu o informacijama i problemima među menadžmentom i zaposlenicima.
Temeljna poruka koju nam g. Radó želi poručiti je da mora postojati i tradicionalni menadžment i menadžment rizika kako bi se moglo upravljati rizicima, imati forecasting (planiranje i predviđanje) i brže donositi odluke.
Što se pak tiče upravljanja profitabilnosti u poduzećima, mr. sc. Hrvoje Patajac, direktor kontrolinga Adris grupe kaže da je vremenski gledano, likvidnost glavni upravljački problem u tvrtkama. Poslovni ciklus mora funkcionirati, jer bez toga nema likvidnosti. Drugi izazov je da godišnja razina prihoda bude ukupno veća od godišnje razine troškova. Tu se postavlja pitanje je li to održivo što nas vodi do trećeg upravljačkog problema, a to je vitalnost, odnosno konkurentska prednost.
Cilj menadžmenta je održati i povećati vrijednost poduzeća, ili ako gledamo iz dnevne perspektive – preživjeti.
Predstečajna nagodba je vrlo aktualna i vrlo zanimljiva tema u zadnje vrijeme, zato što omogućava poduzećima vrlo jak i direktan utjecaj i na profitabilnost i na likvidnost. mr. sc. Dalibor Brnos, MBA, priča iz iskustva o predstečajnoj nagodbi kao načinu za poboljšanje profitabilnosti i likvidnosti poduzeća: Koji uvjeti moraju biti ispunjeni za predstečajnu nagodbu? Trebate biti ili nelikvidni ili insolventni? Prva mjera financijskog restrukturiranja je otpis potraživanja vjerovnika, a druga mjera je otpis zateznih kamata. Treće je reprogramiranje dospjelosti dugovanja. Predstečajna nagodba stvarno omogućava zaokret u poslovanju i daje poduzećima drugu šansu, međutim, utjecaj predstečajne nagodbe je vrlo jak, ali jednokratan. Za održivi nastavak poslovanja potrebno je provesti mjere operativnog i strateškog restrukturiranja. Više o PSN pogledajte i poslušajte ovdje:
Zbog važnosti novčanih tokova, općenito, a i u današnjim uvjetima, interni izvještaj o novčanom toku treba zauzimati ključno mjesto u internim planovima. Edin Leho, CFA naglašava da treba raditi tjedni „rolling forecast“, što znači da se mora vidjeti kakva su bila ostvarenja u tom tjednu, i to stanje treba postati početno stanje idućeg tjedna. Novčani tok je posljedica cijelog poslovnog procesa, s obzirom na to, u planiranju novčanih tokova je potrebno uključiti sve dijelove odnosno sve odjele u poduzeću.
Visoki troškovi i nedostatak novca su globalni trend koji ugrožava i najuspješnije tvrtke u vrijeme sporog gospodarskog rasta. Zajednički izazovi u poslovanju su pad profitne marže, visoki izdaci, dugovi radi likvidnosti, nedovoljan ili usporen rast prihoda, visoki prihodi uz pad dobiti i nizak i nedostatan ROI za vlasnike. Optimizacija troškova kao takva nije računovodstvo, nije kontroling, nije nabava, nije revizija, ali je kombinacija svega navedenog. Razlozi za provođenje optimizacije: troškovi nikada ne stagniraju niti miruju, kompleksnost, inflacija, benefiti, inertnost i navike, izjavila je Marijana Mešić, Direktorica, Certified Expense Reduction Advisor, Finars rješenja d.o.o.
Uvijek aktualna tema su porezi. Porezno planiranje je definitivno prihvatljivo, i kao takvo poželjno, međutim izbjegavanje poreza može biti prihvatljivo, a i ne mora. Ako se dokaže namjera da se određenom radnjom išlo time da se oštetiti državni proračun, onda se definitivno raditi o poreznoj utaji. mr. sc. Ilija Braovac više o svemu na linku:
Softver Invest za Excel služi povećanju profitabilnosti u organizaciji te uvođenju standarda u kalkulacijama i planiranju te optimiziranju likvidnosti u poduzeću. Standardizira način na koji se stvari kalkuliraju te su rezultati usporedivi i svi mogu razumjeti o čemu je riječ. To je samostalni program temeljen na Excel-u koji se vrlo lako može integrirati u ostale financijske sustave, može se koristiti za budžetiranje, planiranje i predviđanje (Forecast), ERP, a koriste ga tisuće poduzeća. Za detaljnije informacije poslušajte što kaže Jens Westerbladh, vlasnik poduzeća Datapartner:
Goran Kursan, CFA, Direktor tržišta kapitala, Privredna banka Zagreb d.d. kaže kako su tri glavna područja financiranja na hrvatskom tržištu za mala i srednja poduzeća su dužnički financijski instrumenti – komercijalni zapisi i obveznice, zatim vlasnički financijski instrumenti, to su prvenstveno javne ponude dionica, i treće: fondovi rizičnog kapitala. Prvi instrumenti koji su nekako najlakši za izaći na tržište su komercijalni zapisi, kratkoročni instrument do godine dana. Koji su načini ljudima najinteresantiji prikupljanja sredstava: dokapitalizacija postojećih dioničara, private equity, IPO.
Europski fondovi nisu kratkoročna, pa često ni srednjoročna priča, oni su dugoročna priča. Uspješno realiziran projekt nije kraj, već početak posla, to je tek nekakvo ulaganje koje svojom dugoročnom eksploatacijom će stvoriti one prave povrate u smislu konkurentnosti u srednjem i dugom roku. U načelu bitno je odgovoriti na tri pitanja: što, tko i koliko. Kad mislimo na što, identificirati potrebu za dugoročnim ulaganjem u ono što će donijeti konkurentnost. Drugo pitanje tko, dakle tko treba to odraditi. Treće pitanje koliko, ako tvrtka posluje ozbiljno, ona mora uložiti neke resurse, neki su vremenski, a neki financijski, neki puta su manji neki puta veći - mr.sc. Domagoj Račić je direktor konzultantske tvrtke Mreža znanja i progovara o financiranju poslovanja putem EU fondova o Hrvatskoj.
Više informacija kao i dio prezentacija ovih renomiranih predavača možete besplatno preuzeti ovdje.