Kraj pozitivnog trenda - ugašene i novootvorene tvrtke u egalu

U odnosu na prethodne godine situacija se 2014. posve promijenila. Ni najnoviji podaci ne unose optimizam u poslovne krugove.

Ni najnoviji podaci analitičke kuće Bisnode o odnosu novoosnovanih i ugašenih poduzeća u Hrvatskoj ne unose optimizam u poslovne krugove. U devet mjeseci pokrenuto je u Hrvatskoj novih 10 tisuća tvrtki, ali ih je i ugašeno gotovo jednako toliko.

885 tvrtki pokrenuto je u građevinskom sektoru, a ugašeno je 1439

U odnosu na prethodne godine u kojima je unatoč gospodarskoj krizi ohrabrivao trend višestruko većeg broja novoregisatriranih poslovnih subjekata od onih koji su izbrisani, situacija se ove godine stubokom promijenila. Nove male tvrtke najviše se idalje osnivaju u trgovini, no ujedno je u toj djelatnosti i uvjerljivo najviše ugašenih poduzeća - do kraja rujna osnovano je 2103 tvrtke u trgovini na veliko i malo, a ugašeno istodobno čak 3385. Turizam i ugostiteljstvo su na drugoj poziciji po broju novoosnovanih (ukupno 1466), s time da u usporedbi s ostalim djelatnostima u tom sektoru je i manji broj tvrtki koje se ugasilo (705). Zanimljivo je i da u građevinarstvu, jednoj od djelatnosti koja je u Hrvatskoj navjiše pogođena aktualnom krizom, intenzivno niču nove tvrtke, čak više nego u prerađivačkoj industriji, koja je, pak, gledano po djelatnostima, tek na petom mjestu po broju novoosnovanih poduzeća.

Novih građevinskih tvrtki tako je pokrenuto 885, a u proizvodnji tek njih 824. S druge strane, u građevini je likvidirano 1439 tvrtki, a u prerađivačkoj industriji 1066 poduzeća. Poljoprivreda po broju novoosnovanih tvrtki zaostaje za onima u nekretninskom sektoru. Čak u 13 županija je ugašeno više tvrtki nego ih je osnovano, a najveći nesrazmjer bilježe Grad Zagreb, Dubrovačko-neretvanska, Karlovačka i Šibensko-kninska županija, dok se većim brojem otvorenih od ugašenih tvrtki, i to peterostruko većim, jedino izdvaja Splitsko-dalmatinska žuapnija, u kojoj je otvoreno 972, a zatvoreno 180 poduzeća. S obzirom da se u Hrvatskoj stalno odgađa gospodarski rast, realno je da su mnogi na valu zadnjeg optimizma pokušali pokrenuti novi biznis. Međutim, u 2014., šestoj godini recesije, ostalo je malo mogućnosti za eksperimentiranje. To znači da ako se novopokrenuti posao vrlo brzo ne uhvati i pokaže isplativim, niti ima resursa, niti živaca, niti potrebe za nastavkom uzaludnog posla.

Cijelu vijest možete pročitati na poslovni.hr

Ponedjeljak, 27.10.2014. / poslovni.hr