Koronavirus nam je svima izmijenio svakodnevni život i ograničio kretanja. Stoga su digitalni kanali prodaje poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda postali važniji nego ikad.
U vrijeme pandemije koronavirusa i mjera koje su uključile i zatvaranje tržnica, OPG - ovi su se preko noći morali preselili na internet i na taj način nuditi i prodavati svoje domaće proizvode.
Čak i oni koji možda i nisu bili vični oglašavati se na fejsu ili web shopovima, krenuli su u drugačije poslovanje. Digitalni kanali prodaje poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda postali važniji nego ikad, a specijalizirani online dućani i narudžbe te grupe na duštvenim mrežama povećavaju se u broju poljoprivrednika koji nude proizvode kao i onih koji ih kupuju.
Pomoć zagorskim OPG-ovima
Kako bi se i kupci i proizvođači lakše snašli u virtualnim prostorima, LAG Zagorje - Sutla napravio je odličan pregled web stranica i grupa na društvenim mrežama, kao i popis proizvođača s područja LAG-a Zagorje - Sutla koji nude dostavu svojih proizvoda. Taj popis se redovno ažurira – doznajemo od voditeljice LAG-a Tajane Broz, koja je pozvala proizvođače da im se slobodno jave da ih dodaju na web stranicu i Facebook.
LAG Zagorje – Sutla napravio je i jednu bazu web shopova gdje proizvođači onda mogu i šire distribuirati svoje proizvode. Ovom spajalicom želi se pomoći zagorskim OPG-ovima koji su ostali bez tržišta i ne mogu više svoje proizvode plasirati na tržnice.
Za sada je na tom popisu nekoliko zagorskih proizvođača koji nude svježe povrće, presadnice, cvijeće, vino, kupinovo vino, sirupe i džemove, proizvode od aronije, med, suhomesnate proizvode...
Novinari portala zagorje.com, nazvali su neke od njih i pitali ih ima li posla u doba korone te na koji način se vrši dostava i prodaja.
Milan Filipčić iz Pregrade već 11 godina prodaje svježe povrće na zagrebačkom Jarunu, od blitve, špinata, salate, mladog luka, rotkvice... Ova situacija ga brine.
– Berem, bacam, racam salatu. Blitvu još nismo brali, morat ćemo je pobrati. I kaj onda s njom? Bacati je na gnoj. Kaj bum drugo. Zagorci ne zovu, više smo bili orijentirani na Zagreb gdje smo imali svoje kupce koji su znali prepoznati domaće - kaže Filipčić.
- Vidjet ćemo što će biti za 2 mjeseca. Ak' odem na burzu neću ništa dobiti, niti 800 kuna za režije. Nadam se da će nam za Uskrs možda dati mogućnost za prodaju zelenjave – nada se Filipčić, koji sada nema drugog izbora već brinuti za svoje povrće, zalijevati ga, uzgojiti presadnice, jer će doći i ljeto i mora biti spreman za tržište i imati robu.
Igor Jambrešić iz Klanjca ima proizvodnju kupinovog vina, džemova i sirupa, a njegovi proizvodi dostupni su u svim velikim trgovačkim centrima kao što su City Centar i Arena, gdje više od 12 godina ima štandove. Do sada nisu vršili dostavu, no u ovom razdoblju odlučili su se i za drugačije poslovanje te svojim, prije svega vjernim kupcima, vrše dostavu na kućnu adresu što su ljudi odlično prihvatili, napominjući da je dostava besplatna, a naplata beskontaktna.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala zagorje.com.