'Roditeljska funkcija je prije svega u potpori. Da otvore čitav niz vrijednosti svog djeteta, da pronađu u čemu je ono dobro i to potiču, a ne da se bave školskim poslom. Čime ćemo se onda mi baviti?', osvrće se Šešelj na pogrešno ustaljene obrasce - zove ih pobrkanim lončićima - da roditelji s djecom doma odrađuju školski posao
Sa Zlatkom Šešeljem, osnivačem i prvim ravnateljem Privatne klasične gimnazije (PKG) u Zagrebu, razgovaramo na katu zgrade na kojemu će od jeseni s radom krenuti Privatna klasična osnovna škola. Logičan je to korak, razlaže Šešelj, i najprirodniji put da se stvori organizirani sustav učenja klasičnih jezika. U Privatnu klasičnu osnovnu, u koju će ove godine upisati učenike 5. razreda, prenijet će sve pozitivne prakse iz PKG-a. A takvih ne manjka.
Nastava u blokovima, primjerice, koja je u PKG-u živi dokaz da je moguće rasteretiti učenike od toga da tijekom cijele školske godine moraju biti spremni za baš sve predmete istovremeno. Tu su i svakodnevne mentorske minute prije nastave koje su, veli Šešelj, kontinuirana i konkretna podrška u praksi. Boravak u školi bit će cjelodnevan, s time da će se nastava odvijati u prijepodnevnim satima, a poslijepodne će biti rezervirano za sadržaje i aktivnosti posve prilagođene preferencijama svakog od učenika.
“Imate djecu koja vole sport, možda će jedni htjeti igrati ping-pong, drugi će možda htjeti ritmiku. Ima i djece koja vole svoj mir, zašto oni ne bi čitali knjigu ili pisali, slikali”, opisuje Šešelj cijeli niz izražajnih varijanti koje će biti moguće nakon nastave. U školi će, više-manje, sve biti moguće – osim kupovanja ocjena. “Roditeljima odmah vrlo otvoreno kažem da su oni platili naš marljiv i predan rad, a ne ocjenu. I to mora biti odmah jasno”, kaže Telegramov sugovornik, otvoreni kritičar ideja prosvjetnih vlasti koje godinama, argumentira, sputavaju autonomiju, slobodu škole.
Cijeli članak pročitajte na telegram.hr