'Liberalizacija usluga donijela je duplo više zaposlenih taksista'

'Liberalizacija usluga donijela je duplo više zaposlenih taksista'

-Kad smo krenuli, nismo imali čak ni ured, nego smo lansirali uslugu iz lobija jednog zagrebačkog hotela i borili se za svakog vozača. Danas ih imamo 4000, deseci ljudi rade na Uberu da bi se usluga održavala. Cijele godine prisutni smo u osam gradova u Hrvatskoj, a tijekom ljeta pokrivamo čitavu obalu, uključujući manje gradove i sela - za Jutarnji list je rekao Davor Tremac, direktor Ubera za jugoistočnu Europu i Portugal.

Uber u Hrvatskoj posluje četiri godine i, kako nam se Tremac pohvalio, iz godine u godinu obara nove rekorde. Osjete li sezonalnost turističke sezone u Hrvatskoj na svojim brojkama, kako je na Uber utjecao dolazak konkurencije i kako zadržavaju svoje vozače od prošlogodišnjeg ulaska Bolta na tržište, ali i koji su im planovi za sljedeću godinu, neka su od pitanja koja smo pretresli s Tremcem.

Nedavno ste lansirali svoju uslugu u Osijeku. Što je potaknulo širenje Ubera i na istok Hrvatske?

- Upiti i potražnja, kako vozača, tako i korisnika, a s obzirom na to da već od prvog dana imamo uspješne vožnje, pokazalo se da potreba za Uberom postoji i tamo.

U koliko gradova sada poslujete u Hrvatskoj?

- Tijekom cijele godine korisnici se Uberom voze u Zagrebu, Osijeku, u cijeloj Istri, Rijeci, Zadru, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku. Budući da je hrvatsko tržište sezonalno, ljeti je našom uslugom pokriveno i cijelo područje obale. Naime, kada turisti dođu u Hrvatsku, 98 posto njih već ima aplikaciju na mobitelu i očekuje da Uber bude u Hrvatskoj, i to gdje god da jesu, tako da smo ustvari postali dio turističke ponude.

U lipnju prošle godine donesen je novi regulatorni zakon. Kako ga komentirate sada, odnosno godinu i pol kasnije? Kakve je on promjene unio u vaše poslovanje?

- Zakon, koji je jedinstven za Hrvatsku, uredio je tržište prijevoza u gradovima, odnosno prijevoz taksija i najam vozila s vozačem stavljeni su u jednu kategoriju. Prije zakona bilo je teško ispuniti potrebne uvjete za taksi, a danas je to liberalizirano i taksi tržište se od donošenja zakona poduplalo, odnosno u godinu dana zaposleno je duplo više ljudi. Vrlo sličan zakon izglasan je u Češkoj, Slovačkoj, Rumunjskoj i Poljskoj, tako da cijela grupa tzv. nove Europe ima slične zakone kao u Hrvatskoj. One uzimaju naš zakon kao temelj i prilagođavaju ga svojim specifičnostima.


Ostatak članka pročitajte na: novac.jutarnji.hr

Ponedjeljak, 03.02.2020.