“Baš sam ispao lejm”, požalio mi se prošlog tjedna jedan kolega šokiravši se nakon što je ugledao stanje računa na kreditnoj kartici. Ni manje ni više, fali pet tisuća kuna.
Nestalo.
Nije dugo trebalo da se prisjeti i požali što je prije malo više od mjesec dana odlučio isprobati premium članstvo na popularnoj poslovnoj društvenoj mreži LinkedIn.
“Nudili su mjesec dana besplatnog članstva, a s obzirom na to da je ta premium verzija nudila neke pogodnosti koje sam želio isprobati, pomislio sam - pa zašto ne...”, započinje mi prepričavati svoju anegdotu.
Predbilježio se, ostavio i broj kreditne kartice kako bi mu je mogli naplatiti ako nakon besplatnog probnog perioda odluči nastaviti koristiti ovu opciju, dobio mail s uputama i uvjetima poslovanja te mjesec dana bezbrižno koristio sve pogodnosti.
Sve dok prije nekoliko dana nije otkrio da mu je LinkedIn s računa skinuo 800 dolara.
lako je zaboraviti
Razlog vrlo jednostavan: neprimjetno mu je isteklo mjesec dana besplatnog probnog razdoblja, on je zaboravio, ugovor se automatski obnovio - a račun ostao lakši za fini iznos.
Tako to funkcionira u svijetu ugovora koji se automatski obnavljaju i od čijih te izdašnih financijskih posljedica može spasiti isključivo beskrajno bistar um.
Ili podsjetnik na mobitelu.
Sjećam se sebe u jednoj takvoj situaciji, kad sam bila uzela mjesec dana besplatnog probnog perioda na HBO-u GO. U tom sam probnom periodu željela pogledati seriju “Černobil”, a nakon toga sam planirala odjaviti uslugu jer mi u pravilu nije trebala.
Za razliku od mojeg kolege, imam deformaciju zbog koje pomno čitam uvjete korištenja usluga.
Osim toga, na uzbunu mi je zvonilo čim su me, za potrebe probnog besplatnog korištenja, tražili da svejedno ostavim podatke o kreditnoj kartici.
Tada sam u uvjetima pročitala da će moja pretplata nakon mjesec dana biti automatski obnovljena, a račun naplaćen - osim ako do zadnjeg dana probnog perioda ne otkažem uslugu.
Odmah sam umemorirala datum te doslovno zadnjeg dana putem njihove aplikacije otkazala paket.
Ipak, takvih poput mene je malo, a ljudima smo onda još i čudni, pa nije neobično da većina ipak na istek svoje besplatne usluge zaboravi.
Zakon ne obvezuje
Pružatelja usluge pritom nikakav zakon ne obvezuje da korisniku kojem ističe ugovor ili besplatni probni period nekoliko dana prije isteka podsjeti da je to zadnji trenutak da otkaže jer će mu u suprotnom naplatiti članarinu.
A zašto i bi, kad na ovaj način vrlo jednostavno stječu nove korisnike koji se kasnije teško mogu braniti da su nešto previdjeli.
Uvjeti poslovanja, naime, jasno su navedeni na njihovim stranicama, pa tako i u slučaju LinkedIna stoji sljedeće: “Vaš besplatni probni period ističe točno mjesec dana od njegova pokretanja. Nakon toga, započet će period pretplate i vaša će kartica biti terećena ukoliko uslugu ne otkažete prije isteka probnog razdoblja”.
I to automatski terećena za kompletnu godišnju pretplatu, bez ikakve prethodne obavijesti ili podsjetnika da je zadnji trenutak da uslugu otkažete.
Ostatak pročitajte na novac.jutarnji.hr